شناسهٔ خبر: 44213190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تشریح طرح محله‌محور شهید سلیمانی در دیشموک

بخشدار دیشموک اجرای طرح محله‌محور شهید سلیمانی در دیشموک برای مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

صفا حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دیشموک با بیان اینکه طرح شهید قاسم سلیمانی از امروز در دیشموک در دستور کار حوزه بسیج، بستر درمانی دیشموک و بخشداری عملیاتی شده و در دستور کار قرار گرفته؛  اظهار کرد: طرح شهید قاسم سلیمانی یک طرح عملیاتی است که جهت  جلوگیری از انتقال ویروس کرونا خانه به خانه و روستا به روستا که هر خانواده به عنوان یک پایگاه سلامت خواهد بود.

بخشدار دیشموک گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی در دیشموک متشکل از سه گروه عملیات مراقبتی، نظارتی و حمایتی در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا با همکاری بستر درمانی و حوزه بسیج مقاومت فعالیت‌های خود  را آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه تا به حال در خصوص اجرای این طرح دو جلسه با معاون فرماندار شهرستان کهگیلویه و جلسه‌ای دیگر در حوزه سپاه داشتیم بیان کرد: روال به این منوال است که بخشدار به عنوان فرمانده حوزه عملیات و بستر درمانی و حوزه بسیج سه عضو اصلی ارکان تشکیل دهنده این طرح هستند.

حبیبی گفت: 3 گروه در دیشموک تشکیل و شروع به کار خواهند کرد و در روستاهای اطراف هر روستا یک گروه متشکل از دهیار و خانه‌بهداشت و یک عضو معتمد از روستا یا شورا این طرح را عملیاتی خواهند کرد.

بخشدار دیشموک گفت: در این طرح گروههای عملیاتی بر حسب وظیفه محول شده مثل عملیاتهای مراقبتی، نظارتی و حمایتی که از ارکان مهم مسوولیت هر گروه می‌باشد از امروز در شهر دیشموک و روستاهای اطراف اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح جهت اگاهی‌سازی و قطع زنجیره کرونا خانه به خانه و روستا به روستا بسیار موثر است و در صورت شناسایی افراد کرونایی در راستای فرهنگ‌سازی با همکاری بستر درمانی به قرنطینه تشویق خواهند شد.

حبیبی گفت: امیدوارم در این طرح مردم با گروههای تشکیل شده همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد قطع زنجیره بیماری کرونا در منطقه دیشموک باشیم.

وی اذعان کرد: این طرح به مدت 4 ماه در بخش دیشموک اجرا می‌شود طرح یک طرح قرارگاهی است.

حبیبی گفت: تمام دهیاران را ملزم به همکاری با مرکز سلامت در جهت جلوگیری از انتقال کرونا کردیم و امیدوارم این همکاری در راستای رفع این مشکل حاد در منطقه دیشموک باشد.

وی متذکر شد: تمام ادارات دیشموک در خصوص تامین نیروی انسانی و تامین خودروی لازم تمهیدات لازم را در راستای اجرای  این طرح به کار خواهند گرفت.

انتهای پیام/82027

 

 

نظر شما