شناسهٔ خبر: 44207305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسکن مهر جنوبی هندیجان در آب‌های سطحی دست و پا می‌زند/ باران نعمت است یا نقمت؟

هر سال با آغاز بارش باران و جاری شدن آب‌های سطحی در مسکن مهر جنوبی هندیجان، مشکلاتی برای اهالی منطقه به وجود می‌آید. در این شرایط مردم باران را نعمت تلقی کنند یا نقمت؟

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، باران یکی از نمود‌های فصل‌های پاییز، زمستان و بهار است، در برخی مناطق کشور بارش باران در فصل تابستان هم ادامه پیدا می‌کند و همه آن را نعمت و هدیه‌ای از سوی خداوند مهربان می‌دانند.

کشاورزان با بارش باران خوشحال می‌شوند، چراکه باعث سیراب شدن محصولات کشاورزی می‌شود، عطر خوش دیوار‌های گِلی و بوی خاک باران خورده حس خوب تازگی به همه القا می‌کند، کسی نیست که این نعمت الهی را دوست نداشته باشد و بسیاری از افراد چتر به دست، راهی خیابان‌ها می‌شوند تا هوای پاکیزه استشمام کنند.

اما برخی افراد از آمدن باران خوشحال نمی‌شوند، قطرات باران را نعمت نمی‌دانند، بلکه برای آن‌ها نقمتی بیش نیست، چراکه با هر قطره آن خیابان‌های محل سکونت به دریاچه‌ای نازیبا تبدیل می‌شود و مشکلات فراوانی برای آن‌ها ایجاد می‌کند، برای تردد و پیاده روی باید شاهد فرورفتن پا‌ها در گل و لای باشند، گاهی خودرو‌ها با سختی زیاد از مسیر‌های گل آلود عبور می‌کنند.

علی قربان زاده یکی از ساکنان مسکن مهر جنوبی هندیجان در تماس با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز گفت: از زمانیکه در این منطقه مستقر شده ایم، با آغاز بارش باران مشکلات زیادی برای ما به وجود می‌آید، به همین دلیل بجای اینکه دعا کنیم باران ببارد، آرزو می‌کنیم باران نبارد، آیا گناهی مرتکب می‌شویم؟

او افزود: پسرم مجبور بود برای خرید نان از خانه خارج شود، ولی به دلیل شرایط اسفناک خیابان‌ها و وجود گِل و لای فراوان هنگام بازگشت به خانه، به زمین خود و با لباس‌های کثیف بازگشت و برکت خداوند به زمین ریخت و مجبور شدیم آن‌ها را دور بیندازیم، اتفاقات مشابه آن نیز زیاد اتفاق می‌افتد.

قربان زاده بیان داشت: نام مسکن مهر است، ولی ساکنان آن بویی از مهر حس نمی‌کنند، آبگرفتکی خیابان‌ها عذاب آور است و بیشتر مواقع در خانه‌ها حبس می‌شویم، گاهی خودرو‌ها در گِل گیر می‌کنند و همه باهم برای خارج کردن آن از چاله‌ها و فرورفتگی‌ها کمک کنیم.

این شهروند هندیجانی هندیجانی اظهار کرد: از مسئولان اعم از شهرداری، راه و شهرسازی، فرمانداری و. خواهشمندیم نگاهی به مشکلات منطقه بیندازند و به این فکر کنند که آیا اگر در محل زندگی آن‌ها چنین مشکلی باشد، می‌توانند زندگی کنند یا نه؟ همین روز‌ها در منظقه حاضر شوند تا شرایط نابسامان را ببینند و حرف‌های ما را بیشتر درک کنند.

تعیین پیمانکار بهسازی معابر سایت مسکن مهر جنوبی

علی بویری فرماندار هندیجان در این خصوص گفت: با پیگیری‌های مستمر بعمل آمده در چند هفته گذشته از اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان جهت رفع مشکلات معابر سایت مسکن مهر جنوبی این شهرستان که مشکلات عدیده‌ای را برای ساکنان ایجاد کرده بود، موضوع در دستور کار آن اداره کل قرار گرفت.

او افزود: با اعلام مناقصه عمومی که امروز شنبه ۸ آذرماه صورت گرفت، پیمانکار آن مشخص شد و بزودی عملیات اجرایی پروژه بهسازی و آسفالت معابر سایت مسکن مهر جنوبی آغاز می‌شود و پیشاپیش از زحمات و احساس مسئولیت مدیرکل راه و شهرسازی استان به منظور رفع مشکلات مسکن مهر شهرستان و تسریع در تعیین پیمانکار این پروژه تقدیر و تشکر می‌نمائیم.

انتهای پیام/گ

نظر شما