شناسهٔ خبر: 44202122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در کشور پرداخت شد

قزوین - ایرنا - مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات خط هفت مکانیزاسیون از سوی این بانک از ابتدای امسال تاکنون به کشاورزان کشور پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

روح الله خدارحمی روز شنبه در جریان سفر به استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری سه هزار میلیارد ریال وام مکانیزاسیون دیگر به متقاضیان و بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت شود و رقم پرداختی های امسال در این نوع تسهیلات از ۲۰ هزار میلیارد ریال عبور کند.

وی اظهار داشت: پرداخت این نوع تسهیلات از سوی بانک کشاورزی، نقش مهمی در نوسازی ماشین آلات و ادوات و ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی کشور و حرکت به سمت دستیابی به کشاورزی مدرن داشته است.

این مسوول بانکی همچنین گفت: محدودیتی در پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران بخش گلخانه ای نداریم.

مدیرعامل بانک کشاورزی، پرداخت تسهیلات به بخش گلخانه را از اولویت های تسهیلات بانکی کشور به بخش تولید نام برد و ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، با ارایه تسهیلات این بانک به متقاضیان گلخانه ای شاهد راه اندازی هزار و ۴۰۰ هکتار گلخانه بوده ایم.

خدارحمی با بیان اینکه کشاورزی نسبت به سایر بخش ها کمتر از کرونا آسیب دیده است، اظهار داشت: با این وجود استمهال بدهی و بازپرداخت تسهیلات واحدهای کشاورزی آسیب دیده از کرونا نیز در بانک کشاورزی اجرایی شده است.

این مسوول در ادامه از رشد ۱۲ درصدی منابع در اختیار این بانک در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، برای ارایه تسهیلات به متقاضیان و بهره برداران بخش کشاورزی خبر داد.

نظر شما