شناسهٔ خبر: 44195094 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

مدیر سابق CIA: ترور فخری‌زاده مجرمانه بود

ابنا

مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در پیامی در توئیتر ترور دانشمند هسته‌ای ایران را اقدامی بسیار بی پروایانه و مجرمانه توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «جان برنان» مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در پیامی در صفحه خود در توئیتر به ترور شهید «محسن فخری زاده» واکنش نشان داد.

وی در این رشته پیام توئیتری نوشت: این اقدامی بسیار بی پروا و مجرمانه بود. این اقدام خطر تلافی مرگبار و دور جدیدی از درگیری منطقه‌ای را بوجود می‌آورد. برای سران ایران عاقلانه است که منتظر بازگشت رهبری آمریکایی مسئولیت پذیر در عرصه جهانی بوده و در مقابل اصرار برای واکنش علیه عاملان این حادثه مقاومت کنند.

وی در ادامه نوشت: من نمی‌دانم که آیا یک دولت خارجی اجازه ترور فخری‌زاده را داده یا آن را انجام داده است. چنین اقدام تروریسم دولتی نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تشویق دولت‌ها برای انجام حملات مرگبار علیه مقامات خارجی است.

برنان اضافه کرد: این ترور‌ها بسیار متفاوت‌تر از حملات علیه رهبران و عاملات تروریستی گروه‌هایی نظیر القاعده یا داعش است که کشورهای مستقلی نیستند. تحت قوانین بین‌المللی، آنها می‌توانند به عنوان مبارزان نامشروع و در راستای جلوگیری از حملات تروریستی مرگبار مورد هدف قرار بگیرند.

روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بعدازظهر جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید.

در ادامه این بیانیه آمده است: متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
………………….
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما