شناسهٔ خبر: 44189370 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مروری بر مدارس آموزش الکترونیکی و از راه دور استان؛

۷۴ مدرسه آموزش الکترونیکی و ۸ هزار دانش‌آموز

ششم آذر ماه ۱۳۷۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی چگونگی شکل گیری آموزش از راه دور را تصویب کرد و در نهایت التزام به اجرای آن از سال ۱۳۸۳ اتفاق افتاد و مراکز آموزش از راه دور تاسیس و پس از آن به مدرسه تبدیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در عصر حاضر، آموزش و پرورش با الهام گرفتن از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سایر اسناد فرادستی، رسالت تحقق عدالت آموزشی از طریق بهره‌مندی هوشمندانه از فناوری‌های نوین را برعهده دارد و در این راستا آموزش از راه دور ظرفیتی برای تحقق اهداف والای کسب علم و فضیلت و زمینه‌ساز بازگشت بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش به شمار می رود.

ویژگی مدارس آموزش از راه دور بر اساس شعار این مدارس (آموزش آسان با کیفیت، همیشه، همه جا و برای همه) انعطاف در زمان، مکان، محتوا و روش آموزشی بر اساس شرایط دانش آموز است، این نوع مدارس یک فرصت طلایی برای افرادی محسوب می‌شود که تحصیلات ابتدایی داشته و پس از آن موفق به ادامه تحصیل نشده و حال می توانند در هر سن و شغلی ادامه تحصیل دهند.

فراگیران مدارس آموزش از راه دور دو دسته بزرگسالان (بالای ۱۸ سال) و لازم التعلیم می باشند که فراگیران لازم التعلیم، آن دسته از دانش آموزانی هستند که به دلایل خاص امکان ادامه تحصیل در مدرسه روزانه ندارند اما به سن قانونی (۱۸ سال) جهت ورود به مدارس آموزش از راه دور نرسیده‌اند و در شرایط خاص تعریف شده در آیین نامه بزرگسالان می توانند در این مدارس ادامه تحصیل دهند و این تفاوت در ارائه خدمات، نشان از انعطاف خوب سیستم آموزش از راه دارد.

مدارس آموزش از راه دور به شیوه‌های کتاب پایه، دیداری، شنیداری و الکترونیکی با استفاده از سه روش آموزشی «حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری» و بر اساس آموزش دانش آموز محور مدیریت می شود. در حال حاضر در استان اصفهان ۷۴ مدرسه آموزش الکترونیکی و از راه دور در حال فعالیت است و سالانه حدود ۸ هزار دانش‌آموز را تحت پوشش آموزش قرار می دهند.

نظر شما