شناسهٔ خبر: 44189285 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته‌ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- اجرای محدودیت‌های دو هفته‌ای کرونا، برگزاری رژه بسیج دریایی، توقیف محموله بزرگ دام قاچاق، آغاز عملیات اجرایی شهرک مسکونی سرباز ولایت و طرح تکمیلی سلامت روستاییان، ابلاغ سهیمه ارزی واردات پیله وران و توزیع مرغ با قیمت مصوب از جمله مهمترین خبرهای هرمزگان در هفته گذشته است.

صاحب‌خبر -

هرمزگان در هفته گذشته (یکم تا هفتم آذرماه) شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش مهمترین این موارد مرور می شود.

اقتصادی

چهارشنبه گذشته پنجم آذرماه برابر با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، عملیات اجرایی شهرک مسکونی سرباز ولایت (شهرک سردار سلیمانی) برای مردم سیل زده روستاهای زاج و داربست با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و جمعی از مسوولان استانی آغاز شد و این شهرک با مشارکت بنیادمسکن، نیروی دریایی سپاه و همراهی خیران ساخته می‌شود.

ناظر گمرکات هرمزگان گفت: ۴۰۰ کانتینر انواع لوازم خانگی به گمرک شهید رجایی بندرعباس در مهر و آبان‌ امسال اظهار شد اما به دلیل اینکه جزو کالاهای ممنوع الورود بود از ورود آن به کشور جلوگیری شد.

ابوالفضل اکبر پور عصر یکشنبه گذشته با اعلام این خبر، افزود: شرکتی که وارد کننده لوازم خانگی یکی از برندهای معروف کشور آلمان بوده، طبق دستور قضایی در استان توقیف و تاکنون از گمرک ترخیص نشده است.

معاون امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: در سالجاری ۲۰ میلیون دلار سهمیه ارزی واردات پیله وران این استان از سوی وزارت صمت به گمرکات ابلاغ شد.

محمد عباسی شنبه گذشته با اعلام این خبر اظهار داشت: باتوجه به سهمیه درنظر گرفته شده، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا ضمن حفظ سهمیه موجود بتوانیم سهمیه بیشتری را برای پیله وران استان در سال‌های آینده جذب کنیم.

استاندار هرمزگان گفت: براساس قانون شرکت هایی که محل فعالیت‌شان در این استان است بایستی مالیات خود را در همین جا بپردازند و در همین راستا شرکت هایی مانند ستاره خلیج فارس و نزدیک به هفتاد شرکت دیگر مالیات شان را در سایر استان ها و یا پایتخت پرداخت می‌کنند.

فریدون همتی پنجشنبه گذشته در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در هرمزگان که با حضور معاون درآمدهای مالیاتی سازمان مالیات کشور برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که این شرکت‌ها دچار مشکل می‌شوند از مسوولان اُستان تقاضای کمک دارند که اُستان نیز از آن‌ها تقاضای پرداخت مالیات در همین استان را دارد و مالیات یکی از ابزار مدیریت و ایجاد هماهنگی محسوب می‌شود

رییس سازمان صنعت. معدن و تجارت هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ معدن راکد با سرمایه گذاری بیش از ۱۸۲ میلیارد تومان در استان فعال شده است.

خلیل قاسمی روز پنجشنبه گذشته در نشست شورای معادن استان افزود: این معادن برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان گفت: توزیع مرغ منجمد با قیمت مصوب  ۱۵۰ هزار ریال از امروز سوم آذرماه در سراسر استان آغازشد.

حسین ایزدی عصر دوشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: باتوجه به افزایش قیمت گوشت مرغ گرم، با دستور استاندارهرمزگان و هماهنگی با معاونت امور دام جهادکشاورزی و صنعت معدن و تجارت استان، این عرضه بدون محدودیت آغاز شده است.

وی بیان داشت: همچنین ۳۶۰ تن مرغ گرم نیز در استان هرمزگان آماده عرضه است که توزیع آن از ساعت ۱۰ صبح  امروز دوشنبه آغاز شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان گفت: ۳۳۶ واحد ارزان قیمت به منظور حمایت از خانوارهای کم درآمد توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان ساخته می‌شود.

منوچهر دانشمند یکشنبه گذشته به خبرنگاران اظهار داشت: با دستور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و با همکاری شرکت توسعه‌گران که وابسته به این ستاد بوده ساخت این واحدهای ارزان قیمت در دستور کار قرار گرفت.

 هفته گذشته راهکارهای توسعه تجارت هرمزگان و نینگبو و همچنین معرفی فرصت‌های وتوانمندی اقتصادی و تجاری بین کشور ایران و چین در نشستی آنلاین با شرکت ریس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاوری بندرعباس، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان هرمزگان، رییس شورای ارتقارت تجارت بین المللی چین کمیته نینگبو و رییس اتاق بازرگانی بین المللی چین و رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین برگزار شد.

مدیر فنی مهندسی گروه سازه های دریایی و فراساحلی مجتمع کشتی سازی وصنایع فراساحل ایران با اشاره به اینکه این مجموعه قادر به ساخت سکوهای نفتی با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا است، گفت: تاکنون افزون بر ۱۲ پایه سکوی نفتی، ۱۲ جکت و ۱۰ سکوی نفتی در این مجموعه ساخته شده است.

محمد حسین دهقان عصر سه‌شنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: ساخت و طراحی سازه های دریایی نفت و گاز در مجموعه ایزوایکو با دستان توانمند کارشناسان ایرانی، تجهیزات مهندسی، محاسبات دقیق طراحی، بارگیری، نصب و راه اندازی می شود.

مدیر امور دام جهادکشاورزی هرمزگان گفت: نخستین سری گاو اتریشی «سمینتال» به تعداد ۵۰۰ راس وارد مجتمع گاو شیری دهنگ بستک شد.

جلال اصلاحی روز چهارشنبه گذشته در بازدید از مجتمع گاو شیری دهنگ افزود: مجتمع گاو شیری دهنگ با ظرفیت هزار و ۵۰۰ راس گاو بوده که در نخستین مرحله با ٥٠٠ راس راه اندازی و بهره برداری می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۰۷ واحد نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس پنج کیلوواتی باهدف خودکفایی اقتصادی برای نیازمندان زیرپوشش این نهاد ایجادشد.

علی الهیاری عصر دوشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: هزینه ساخت این نیروگاه‌ها ۵۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بوده که ۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن از محل تسهیلات بدون بهره(قرض‌الحسنه )کمیته امداد و اعتبارات بانکی و سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال نیز مشارکت خیران است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: روغن مورد نیاز مردم استان به میزان لازم تامین و ذخیره سازی شده و درحال عرضه به مراکز فروش است.

ایرج حیدری شامگاه یکشنبه گذشته در نشست ستاد تنظیم بازار استان افزود: کارخانه‌های تولید روغن استان هرمزگان نیز با تامین مواداولیه با تمام ظرفیت درحال تولید و فعالیت هستند.

نظامی، دفاعی، قضایی

پنجشنبه گذشته در هفتمین روز از هفته بسیج، بزرگترین رزمایش رژه شناوری مردمی بسیج دریایی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه عمومی سواحل نیلگون بندرعباس و تنگه استراتژیک هرمز با ظرفیت بیش از  یکهزار شناور سبک و نیمه سنگین برگزار شد.

این رژه دریایی به عنوان نمایش اقتدار بسیج مردمی در عرصه دریا و نمایشی از عزت ملی و بصیرت دینی  بسیجیان ولایتمدار اجرا شد.

نشست خبری امیر دریادار شفقت رودسری فرمانده ناوگان جنوب نداجا چهارشنبه گذشته به مناسبت هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

وی در این نشست در خصوص بیمارستان نیروی دریایی بندرعباس گفت: این بیمارستان دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و اکنون در مرحله نصب تجهیزها قرار دارد.

رییس کل دادگستری هرمزگان از توقیف بزرگترین محموله دام زنده  قاچاق به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشف ۱۲۴۶ رأس دام در این رابطه خبر داد.

علی صالحی شنبه گذشته با اعلام این خبر اظهار داشت: با دستور قضایی، سربازان گمنام امام زمان «عج» پس از شناسایی یک باند قاچاق سازمان یافته دام در منطقه "رمچاه" این جزیره، نسبت به توقیف بزرگترین محموله دام زنده قاچاق اقدام نمودند.

ددادستان بندرعباس گفت: درحال حاضر هشت نفر از عاملان و آمران تخریب خانه زن بندرعباسی در بازداشت هستند.

مجتبی قهرمانی روز یکشنبه گذشته در یک گزارش رسانه ای اظهار داشت: به دنبال بررسی‌های قضایی در موضوع تخریب اتاقک زن بندرعباسی، چهار  نفر از کارکنان متخلف شهرداری در روز جمعه و چهار نفر دیگر نیز به تازگی  بازداشت شده‌اند.

فرهنگی

مردم استان هرمزگان ظهر پنج‌شنبه گذشته در سالروز رحلت کریمه اهل بیت(س) در قالب قرائت عمومی سوره یس، به ساحت آن حضرت عرض ارادت کردند.

گوهرتاج پژمان نخستین گوینده رادیو و تلویزیون ملی ایران مرکز بندرعباس سه شنبه گذشته در سن ۷۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: در طرح پاییزه کتاب یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون و۹۶۰ هزار ریال کتاب در این استان فروش کرد.

رضا کمالی زرکانی شامگاه یکشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در طرح پاییزه کتاب که از ۲۴ تا ۳۰ آبان همزمان با بیست و هشتمین هفته کتاب ایران در هرمزگان برگزارشد، هفت هزارو ۳۷۳ جلد کتاب توسط مردم هرمزگان خریداری شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: پرونده ثبت جهانی صنایع دستی بندرلنگه آماده شده که به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعویق داوری بین المللی، هنوز ارسال نشده است.

رضا برومند روز یکشنبه گذشته به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی و با وجود آماده بودن پرونده برای ارسال جهت ثبت جهانی؛ درحال افزودن مستندهای بیشتر به آن بوده تا هنگام داوری سریع‌تر تصویب شود.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: ۱۰۸ دانش آموز این استان در کنکور ۹۹ در رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی قبول شدند که نسبت با سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.

موسی دادی زاده سرخایی عصر سه‌شنبه گذشته در نشست شورای آموزش وپرورش هرمزگان افزود: در سال ۹۸، دانش آموزان ۱۰ منطقه آموزش وپرورش هرمزگان موفق به پذیرش رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی شدند که که در کنکور امسال به ۱۴ منطقه رسیده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تعداد ۸۴۰ نفر از آموزش دهندگان استان با قبولی در آزمون تبدیل وضعیت از چرخه فعالیت سوادآموزی خارج و به عنوان حق التدریس مشغول تدریس هستند.

مرتضی آخش جان شامگاه سه‌شنبه گذشته در نشست ویدئو کنفرانسی با مسوولان و معاونان سوادآموزی استان‌های کشور افزود: پیشنهاد ما به سازمان سوادآموزی کشور اینست که برای جبران نیروی آموزش دهنده در هرمزگان، دوره‌هایی در جهاد دانشگاهی برگزار گردد.

محمدامین ذاکری مسوول سازمان بسیج رسانه هرمزگان چهارشنبه گذشته از اعلام فراخوان ارسال آثار توسعه اقتصادی هرمزگان بسیج رسانه خبر داد و گفت: این فراخوان در محورهای «اقتصاد دریا محور، ظرفیت‌های اقتصادی استان هرمزگان، صنایع مادر و صنایع وابسته‌، اشتغال‌زایی و بهبود معیشت خانواده‌ها، مناطق آزاد فرصت‌ها و چالش‌ها، هرمزگان و جهش تولید» برگزار می‌شود.

اجتماعی

طرح محدودیت های کرونایی در استان هرمزگان از شنبه گذشته یکم آذرماه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: خوشبختانه مردم استان همکاری خوبی در اجرای طرح محدودیت هایی کرونایی در استان دارند و براساس پایش های انجام شده میزان مشارکت مردم استان حدود ۹۸ درصد است.

سعید ناجی هفته گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لازمه موفقیت در این طرح هم افزایی همه دستگاه ها و مردم است که خوشبختانه شاهد این موضوع در استان هرمزگان هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه قرارگاه‌های طرح تحول فرهنگی واجتماعی محلات با محوریت مساجد در سطح استان راه اندازی شده است، گفت:  این استان در طرح تحول محلات پیشگام بوده و به عنوان یک الگو در سطح کشور مطرح است.

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین محمد عبادی‌زاده عصر چهارشنبه گذشته در مراسم پایانی نمایشگاه «قرارگاه‌های طرح تحول محلات هرمزگان» در مسجد جامع بندرعباس اظهار کرد: طرح تحول محلات بسیج در واقع ما را به یاد سال‌های آغازین انقلاب اسلامی می‌اندازد که کمیته‌های انقلاب در محلات شکل گرفت و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

مدیر شرکت آتیه‌سازان حافظ شعبه هرمزگان گفت: طرح بیمه تکمیلی سلامت روستاییان با هدف کاهش هزینه های درمان جمعیت روستانشینان استان آغاز شد.

فهیمه عبدی نژاد روز یکشنبه گذشته در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود:این طرح برای اولین بار به صورت آزمایشی وهم زمان در خوزستان و هرمزگان آغاز شده است.

نظر شما