شناسهٔ خبر: 44189284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گوشت مرغ در خراسان رضوی ارزان‌تر می‌شود

مشهد- ایرنا- مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از کاهش قیمت گوشت مرغ در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی یعقوب‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا کاهش ۱۵ درصدی جوجه ریزی در مهر ماه را عامل کمبود تولید مرغ در استان اعلام کرد و گفت: با توجه به بهبود وضعیت جوجه‌ریزی پس از این دوره، قیمت گوشت مرغ تا دهم آذر ماه کاهش می یابد.

وی افزود: طی روزهای آینده و با ورود مرغ تولیدی جدید به بازار مردم می‌توانند هر کیلوگرم گوشت مرغ را بین ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزار ریال تهیه کنند.

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از مردم خواست به اندازه نیاز اقدام به خرید گوشت مرغ کرده و به هیچ وجه برای ذخیره‌سازی خرید نکنند تا مرغ تولیدی جدید به بازار  وارد شود و  قیمت این محصول کاهش یابد.

یعقوب زاده همچنین از افزایش ۱۰ درصدی میزان تولید مرغ گوشتی در استان خبر داد و افزود: بر این اساس در آذر ماه تولید مرغ گوشتی در خراسان رضوی به ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن می رسد.

وی ادامه داد: این در حالی است که از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۱۰۵ هزار تن مرغ گوشتی در استان تولید شده است.

در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی هزار و ۴۰۰ واحد تولیدکننده مرغ گوشتی با ظرفیت تولید هر دوره ۲۶ میلیون قطعه فعالیت می کنند.

روزانه ۴۰۰ تن گوشت مرغ در خراسان رضوی مصرف می‌شود.

نظر شما