شناسهٔ خبر: 44183708 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طی پیام‌های جداگانه‌ای؛

مقامات دفاعی کشور بر گرفتن انتقام خون شهید فخری‌زاده تاکید کردند

تهران- ایرنا- مقامات دفاعی، نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی طی پیام‌های جداگانه‌ای بر گرفتن انتقام خون شهید محسن فخری‌زاده دانشمند صنعت دفاعی کشورمان تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

عناصر تروریستی مسلح، بعدازظهر امروز (جمعه) خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری را مورد حمله قرار داده و وی را به شهادت رساندند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر پاسدار محمد باقری در واکنش به این اقدام تروریستی طی پیامی اعلام کرد: بار دیگر تروریست های کوردل وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی در اقدامی وحشیانه، یکی از مدیران و خدمتگزاران عرصه علمی، پژوهشی و دفاعی کشور را به شهادت رساندند.  

وی با بیان اینکه شهید محسن فخری زاده در زمره مدیران ارشد صنعت دفاعی کشور بود که در طول دوران عمر بابرکت خود منشا خدمات فراوانی شده بود و توانسته بود توان دفاعی کشور را به تراز قابل قبولی از بازدارندگی برساند، افزود: ترور این مدیر توانا و شایسته گرچه تلخ و ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود، اما دشمنان کوردل بدانند راهی را که شهید فخری زاده ها آغاز کرده اند، هرگز متوقف نخواهد شد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: گروههای تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور هم  بدانند که انتقام سختی در انتظار آنها خواهد بود.  

سرلشکر باقری گفت: اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این دانشمند صنعت دفاعی به فرمانده معظم کل قوا مد ظله العالی، وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، همکاران ایشان  و خانواده گرانقدر آن شهید،  اطمینان می دهیم تا تعقیب و مجازات عاملان این ترور از پای نخواهیم نشست.

دشمن عمق کنیه خود به دانشمندان ایرانی آشکار کرد

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز در پیامی نوشت: دشمن تحمل دانشمندان کشور را ندارد و به شهادت رساندن دانشمندان، عمق کینه آن‌ها را آشکارتر می‌کند.

حق انتقام برای ایران محفوظ است
فرمانده کل ارتش نیز نوشت: دشمنان کوردل انقلاب اسلامی با این اقدامات جنایتکارانه هرگز نمی توانند ملت بزرگ ایران را از راه پیشرفت و توسعه صلح جویانه بازدارند و  ترور شهید دکتر محسن فخری‌زاده برگ دیگری از سند مظلومیت مردم ایران در مسیر اقتدار و عزت است.
امیر سرلشکر موسوی افزود: دست جنایکار آمریکا، رژیم منحوس صهیونیستی و منافقین کوردل در این جنایت به وضوح و آشکارا دیده می شود و این اقدام زبونانه نزد ملت های آزاده جهان محکوم است.
وی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت این توطئه خبیثانه با قدرت اعلام می دارد، حق انتقام از دشمنان در هر عرصه دیگری برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است.

قاتلان را پشیمان می‌کنیم

مشاور فرمانده معظم کل قوا سردار حسین دهقان نیز در پیامی گفت: همچون صاعقه بر سر قاتلان شهید محسن فخری‌زاده مظلوم فرود خواهیم آمد و از کرده خود پشیمان می‌کنیم. صهیونیست‌ها در واپسین روزهای عمر سیاسی متحد قماربازشان در پی تشدید و افزایش فشار بر ایران برای ایجاد یک جنگ تمام عیار هستند.

وزیر سابق دفاع تصریح کرد: «شب دراز است و قلندر بیدار! همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد و از کرده خود پشیمان می‌کنیم.»

خون شهید سبب انسجام و اتحاد خواهد شد
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در پیامی نوشت: بار دیگر دست جنایتکار استکبار جهانی برای ضربه زدن به حرکت و جهاد علمی کشور، به خون یکی از فرزندان شایسته انقلاب آلوده شد و دوباره مهر تاییدی بر خباثت و ددمنشی دشمنان جمهوری اسلامی ایران نقش بست و نیت شوم آنان را برملا کرد.
سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی تصریح کرد: ترور ناجوانمردانه نخبه علمی، دانشمند جهادی و متعهد کشورمان، دکتر محسن فخری زاده نشان می دهد دشمنان نمی‌توانند پیشرفت علمی ایران اسلامی به ویژه در عرصه‌های دفاعی را تاب بیاورند.
وی گفت: این شهید بزرگوار در سال‌های مجاهدت خود ضمن فعالیت در عرصه‌های علمی، در سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع نیز مسئولیت ارتقای توان دفاعی کشور در برابر تهدیدات نوین را بر عهده داشت و با روحیه علمی و دانشگاهی خود سنگ بنای پروژه‌های عظیم علمی دفاعی را ایجاد کرد که قدرت بازدارندگی کشور را ارتقا داده و موجبات خشم دشمن را پدید آورد.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه بدون شک همت دانشمندان و استادان و دانش‌پژوهان کشور و علی‌رغم وجود دشمنی دشمنان،‌ انگیزه‌ خبیث توقف حرکت و جهاد علمی کشور را ناکام خواهد گذاشت، خاطرنشان کرد: خون این شهید سبب اتحاد و انسجام ملت در ایستادگی در برابر دشمنان به ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی خواهد شد و مسببان این ترور شوم، تاوان سختی پرداخت خواهند کرد.
سردار جلالی افزود: اینجانب شهادت این دانشمند انقلابی را به فرماندهی معظم کل قوا، وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، همکاران ایشان در سازمان سپند و جامعه دانشگاهی کشور و خانواده محترمشان تسلیت عرض می‌کنم.

نظر شما