شناسهٔ خبر: 44177834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تردد در جاده‌های زنجان با زنجیر چرخ امکان پذیر است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان گفت: با توجه به بارش سنگین برف در جاده‌های استان زنجان به ویژه مسیر‌های کوهستانی رانندگان بایستی زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

صاحب‌خبر -

رانندگان برای تردد در جاده‌های زنجان زنجیر چرخ همراه داشته باشند

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، علی اکبری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان بابیان اینکه هم اکنون در همه جاده‌های استان زنجان و آزادراه زنجان – تبریز و جاده ترانزیت زنجان - میانه با بارش برف و لغزندگی جاده‌ها مواجه هستیم، گفت:  برف آزادراه زنجان – قزوین و جاده ترانزیت زنجان – خرمدره – ابهر را هم لغزنده کرده است.

او افزود: هم اکنون بارش برف با شدت بیشتری در گردنه‌های کوهستانی خانچایی، بادامستان، ذاکر در جاده‌های زنجان – طارم، زنجان – تهم – چورزق و گردنه دهجلال در مسیر سلطانیه به خدابنده، قلی کندی در جاده زنجان – دندی ادامه دارد و جاده ابهر – خدابنده نیز شاهد بارش باران است.

علی اکبری ادامه داد: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده از سوی هواشناسی زنجان احتمال وقوع کولاک در گردنه‌های استان زنجان نیز وجود دارد.

او گفت: با توجه به اعمال محدودیت‌های کرونایی در خصوص تردد در جاده‌های استان زنجان در حال حاضر رانندگانی که حامل موادغذایی، سوختی و سرویس کارکنان شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی هستند که در جاده‌ها تردد دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان افزود: رانندگان حتما بایستی زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و خودرو‌های خود را مجهز به تجهیزات زمستانی، به ویژه چراغ‌های مه شکن، وسایل گرمایشی کرده و بدون این تجهیزات اقدام به تردد نکنند.

علی اکبری ادامه داد: در حال حاضر هیچ مسیر مسدودی در جاده‌های زنجان وجود ندارد و راهداران در حال نمک پاشی و برف روبی در مسیر‌های ارتباطی استان زنجان هستند.

او گفت: رانندگان و مسافران می‌توانند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های دیگر استان‌های کشور از طریق سامانه ۱۴۱ ونرم افزار موبایلی ۱۴۱ مطلع شوند.

علی اکبری افزود: اکیپ‌های راهداری در ۳۲ گردنه کوهستانی و مجتمع‌های امداد و نجات استان زنجان مستقر و در حال ارائه خدمات هستند که در صورت ضرورت مسافران نیز در این مکان‌ها اسکان موقت داده می‌شود.


منبع ایرنا
انتهای پیام/م

نظر شما