شناسهٔ خبر: 44176037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نیاز به اهدای خون هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود

مدیرکل انتقال خون فارس از حضور به موقع مردم جهت اهدای خون به نیازمندان تشکر و قدردانی کرد و گفت: نیاز به اهدای خون هیچ‌گاه کتوقف نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مسعود ترابی با اشاره به ایجاد کمپین اهدای خون که حدود دو هفته پیش توسط سازمان انتقال خون راه اندازی و در شبکه های مجازی منتشر شد، اظهار داشت: در پی انتشار این کمپین در هفته اول بالغ بر هفت هزار نفر به پایگاه های انتقال خون در سطح استان مراجعه کرده و بیش از پنج هزار نفر موفق به اهدا شدند که این میزان امروز به مقدار بیشتری افزایش یافته است.

وی ضمن تشکر از این مراجعه تاکید کرد: با توجه به نیاز انتقال خون فارس به دو هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی به صورت روزانه، مراجعه مستمر و همیشگی و دائم به صورت ماهانه توسط اهداکنندگان لازم و ضروری است.

ترابی با بیان اینکه اداره کل انتقال خون فارس، ۷۳ مرکز درمانی را تحت پوشش قرار می‌دهد، گفت: روزانه باید نیازهای ۷۳ مرکز را به خون و فرآورده‌های خونی تامین کنیم و از آنجا که مدت نگهداری خون و پلاکت مدت کوتاهی است، لذا هیچ‌گاه بی‌نیاز از اهدای خون نیستیم.

مدیرکل انتقال خون فارس در ادامه با اشاره به وجود دو مرکز ثابت و دو پایگاه سیار در شهر شیراز گفت: همچنین در شهرستان‌های مختلف استان پنج پایگاه سیار وجود دارد که بنا به درخواست داوطلبان در مناطق حضور یافته و اقدام به خونگیری می‌کنند.

ترابی، با اشاره به ساخت یک پایگاه انتقال خون در ورودی شهرک استقلال، اظهار داشت: به زودی پایگاه در ورودی شهرک استقلال به بهره‌برداری خواهد رسید که نیاز غرب شیراز را پوشش می‌دهد.

وی افزود: این پایگاه، که مرکز خوب و مجهزی است اکنون در حال ساخت بوده و پیشرفتی ۹۰ درصدی دارد و به‌زودی با تامین اعتبارات باقی‌مانده جهت ارائه خدمت به مردم راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/ ن

نظر شما