شناسهٔ خبر: 44175806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

به مناسبت گرامیداشت روز بسیج مستضعفین :

فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه در دفتر آیت الله مدرسی حضور یافتند

به مناسبت هفته بسیج و گرامیداشت روز بسیج مستضعفین، فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه در دفتر آیت الله مدرسی حضور یافتند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، به مناسبت هفته بسیج و گرامیداشت روز بسیج مستضعفین، فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه در دفتر آیت الله مدرسی حضور یافتند.
 حضرت آیت الله مدرسی ضمن گرامیداشت هفته بسیج، ریشه‌ی فرهنگ بسیجی را در قرآن دانست.
ایشان با استناد به آیه ۱۴۶ سوره آل عمران، بسیجیان را همان رِبّیّون دانستند یعنی انسان‌هایی که رَبّانی هستند.
آیت الله مدرسی در بیان ویژگی‌های بسیجیان در آیه‌ی مذکور خاطرنشان کرد: آنان در مسیر مبارزه سختی می‌بینند و اصلاً احساس ضعف روحی ندارد؛ احساس کمبود هم ندارند و در هر شرایطی می‌گویند ما می توانیم. همچنین آنان هیچگاه تن به ذلّت نمی‌دهند و عزت را همیشه برای خودشان می‌دانند. این است که خداوند این روحیه را دوست دارد؛ لذا می‌فرماید: "وَاللهُ یُحِبُّ الصّابرینَ".
اوی خاطر نشان کرد: فعالیت‌های یک بسیجی، با اعتراف به ضعف‌های خود، توکل بر خدا و مدیون دانستن خود به اسلام، انقلاب و امام جامعه همراه است.

 در این برنامه سرهنگ اسلامی مسئول بسیج اصناف یزد ضمن گرامیداشت روز بسیج مستضعفین، این روز را سنگ بنای بزرگ‌ترین تشکّل مردمی دانسته و سفارشات مقام معظم رهبری به بسیجیان را یادآوری نمودند: " بسیجی بمانید؛ ایستادگی در این راه به مراقبت و مواظبت نیاز دارد؛ از این راه بیرون نروید؛ خودتان را آماده و به روز نگه دارید؛ اخلاص و بصیرت تان را به روز نگه دارید".
در این مراسم که بصورت محدود و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار گردیده بود، آقای حاج علیرضا حسنی ریاست محترم اتاق اصناف یزد و سرکار خانم شیرازی فرمانده حوزه خواهران حضرت زینب (س)اصناف نیز مطالب خود را ارائه دادند.

نظر شما