شناسهٔ خبر: 44172432 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس بسیج هنرمندان صنایع دستی خراسان رضوی:

بسیجی هیچ‌گاه تسلیم نمی‌شود

مشهد- ایرنا- رییس انجمن بسیج هنرمندان صنایع دستی خراسان رضوی گفت: یک بسیجی هیچ زمان تسلیم نمی‌شود تفکر می‌کند که چه باید کرد تا بر مشکلات بتوان غلبه کرد و پیروز شد.

صاحب‌خبر -

رمضان معمر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دفاع مقدس نقش بسیج فوق العاده بود و همان طور که در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، ایده و عقیده و تفکر جهادی و بسیجی وجود داشت در شرایط کرونایی امروز هم همین موارد وجود دارد.

وی با بیان این که در زمان دفاع مقدس همه محاصره بودیم و کشورهای مختلف به دشمن متجاوز کمک می‌کردند ادامه داد: با وجود همه سختی ها در جنگ هشت ساله پیروز شدیم و امروز هم بر مشکلات غلبه خواهیم کرد.

رییس انجمن بسیج هنرمندان صنایع دستی خراسان رضوی گفت: یک بسیجی همیشه راه را برای خود باز می‌کند حتی اگر قرار باشد کشته شود و اگر قرار باشد کسی بر روی سیم خاردارها خود را فدا کند تا مسیر باز شود این کار را انجام می‌دهد چنانکه در دفاع مقدس، رزمندگان بسیجی در میدان مین، فداکاری می‌کردند تا راه برای رزمندگان باز شود.

معمر افزود: الان هم نقش بسیج همین است یعنی کسانی هستند که خود را در عرصه جنگ اقتصادی و کرونا قرار داده اند و با کمک به همه و در کنار هم همچنان که در دفاع مقدس سربلند بیرون آمدیم در مبارزه با کرونا هم که بسیج حضور فعال دارد سربلند خواهیم شد.

بسیج مستضعفان با فرمان امام خمینی (ره) پنجم آذر ماه ۱۳۵۸ تشکیل شد. به همین مناسبت روزهای ۳۰ آبان تا ششم آذر ماه "هفته بسیج" نام‌گذاری شده است.

یک میلیون و ۷۰۰ هزار بسیجی در قالب ۳۸ ناحیه مقاومت و افزون بر پنج هزار پایگاه مقاومت بسیج در استان خراسان رضوی سازماندهی شده و فعالیت دارند. از این تعداد یک میلیون و ۱۸۱ هزار نفر بسیجی عادی، ۴۹۹ هزار بسیجی فعال و بقیه بسیجی کادر محسوب می‌شوند. 

همچنین ۲۳ هزار حلقه صالحین بسیج محلات و دانش‌آموزی در نواحی و پایگاه‌های مقاومت بسیج استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند.

نظر شما