شناسهٔ خبر: 44170762 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختصاصی ایرنا؛

امسال به ۴۳ روستای کردستان گازرسانی شد

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۳ روستای استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده و عملیات گازرسانی به ۸۰ روستای دیگر در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

احمد فعله‌گری روز پنجشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مناقصه برای گازرسانی به ۳۸ روستای کردستان در دست اقدام بوده و به زودی پیمانکار اجرای این طرح‌ها نیز تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه مجوز عقد قرارداد برای انجام مناقصه گازرسانی به ۲۲ روستا نیز از شرکت ملی گاز اخذ شده است، اضافه کرد: تاکنون به یک هزار و ۳۴۳ روستای استان گازرسانی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت؛ هم اکنون ۲۱۷ روستای دارای قابلیت گازرسانی را در استان وجود دارد که برنامه‌ریزی گازرسانی برای ۷۷ روستای باقی مانده در سال آینده انجام شده است انجام شده است.

فعله‌گری با بیان اینکه اکنون گازرسانی به نقاط دورافتاده و سنگلاخی در دست اجرا است، افزود: با توجه به اینکه برای این کار لوله‌گذاری بیشتری نیاز است، پس هزینه‌ گازرسانی به این مناطق بیشتر نیز خواهد شد.

در حال حاضر ۵۴۷ هزار و ۹۵۷ مشترک در کردستان از خدمات شرکت گاز بهره‌مند هستند که ۴۰۴ هزار و ۲۰۱ مشترک آن شهری و ۱۴۳ هزار و ۷۵۶ مشترک نیز روستایی است.

استان کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد بوده و در جمعیت روستایی ۹۳ درصد است.

نظر شما