شناسهٔ خبر: 44159101 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

وان پیس کی تمام می شود؟

‌mgh شرط moradi

صاحب‌خبر -
در طول سالها ایچیرو اودا تخمین های زیادی زده که وان پیس چه موقع قراره تموم بشه. این تخمین ها در طول این دو دهه بین مصاحبه ها و منابع مختلف پخش شده اند؛ و این باعث میشه که دنبال کردن دقیق همه ی اونها کار مشکلی باشه. این اتفاق باعث شده که اشتباهات و شایعات زیادی بین گروه های طرفداری ایجاد بشه اون هم با وجود منابع جعلی و شواهد نه چندان معتبر که مدام در حال دست به دست شدن هستند. در نتیجه در این پست تمامی منابع معتبر و رسمی که اودا از تاریخ حدودی پایان وان پیس گفته کنار هم جمع آوری شده.

این تخمین ها به دو دسته کلی تقسیم میشن:

1. تخمین سالیانه:

تخمین های زیر درباره ی اینه که چند سال تا پایان وان پیس باقی مانده، برعکس بحث درصدها، این ها اعدادی بودند که باید درست گفته می شدند، البته این رو هم باید در نظر گرفت که اودا خودش گفته نمی دونه چه موقع داستان تمام میشه، پس این اعداد با وجود افزایش بریک ها(استراحت های اودا) در طی این سال ها که باعث کاهش تعداد چپتر های خروجی سالیانه شده افزایش پیدا کرده.

سال 1997

تنها در گذشته گفته شده، ولی اودا اغلب اشاره کرده که در نظر داشته وان پیس حدودا 5 سال و اندی باشه. می خواست که 1 تا 1.5 سال برای جمع آوری خدمه ی کلاه حصیری ها (رجوع به پی نوشت 1)، 3 سال برای ماجراهای گرند لاین در مقابل یونکوها و یک سال برای آخرین آرک در نظر بگیره. ولی به طور مشخص کاملا در مدت طول داستان تجدید نظر کرده.

سال 2002

اودا تخمین زد که حدودا 20 سال زمان برای کشیدن هرچیزی که میخواد نیاز داره.

سال 2014

ادیتور اودا اونیشی تخمین زده که حدودا تا 10 سال دیگه وان پیس به پایان میرسه.

سال 2014

اودا تخمین زده که حدودا تا 10 سال دیگه می تواند به طراحی ادامه بده.

سال 2019

اودا اعلام کرد که میخواهد وان پیس را تا 5 سال دیگر تمام کند.

سال 2019

ادیتور اودا نایتو در ابتدا شک داشت، ولی بعدا حرفش را تصحیح کرد و گفت که گفته اودا خیلی واقع بینانه بوده است. او گفت که اودا تمایل دارد بعضی چیز ها را طولانی تر کند، ولی این هشدار را هم داد که اگه اودا گفته تا 5 سال دیگه وان پیس تمومه پس قطعا تا 5 سال دیگه وان پیس پایان خواهد یافت.

سال 2020:

اودا با اطمینان گفت که 4 یا 5 سال دیگه از وان پیس باقی مانده.

سال 2020:

اودا دوباره حرفش در مصاحبه های قبلی رو درباره پایان سری اعلام کرد.

دیدگاه ها:

وقتی که بحث بر رقم سال باشه، اودا خیلی تاکید بیشتری داره و تخمین های دقیق تری میزنه. حتی حدس مبهم و غیر جدی که در سال 2002 داده بود خیلی دور از چیزهایی که بعدا گفت نبود و هرچیزی که بعد از اون زمان گفت دقیق تر شد. یکبار دیگر، تخمین هایی که زده می تونه مثل سال های قبل افزایش پیدا کنه، طبق حرفی که نایتو در مصاحبه ش گفته بود، ولی دوام این عدد نشان می دهد که اودا کاملا بابتش مطمئن است که برای این همه مدت این عدد رو بکار برده.

2 تخمین درصدی

اعدادی که قراره گفته بشه، درصدهایی اند که اودا درباره ی مقدار کامل شده ی داستان گفته. لطفا این رو هم در نظر داشته باشید که این اعداد درصدهای ریاضیاتی که بر اساس تعداد چپترها یا زمان واقعی اعلام شده باشند نیستند. این ارقام فقط اعدادی اند که اودا از روی نقاط اصلی داستان بهشون رسیده. پس، ما به جای سال یا شماره ی چپتر، برحسب آرک صحبت میکنیم.

تایم اسکیپ: بر اساس گفته سوگیتا ادیتور اودا، اودا اعلام کرده که قبل از تایم اسکیپ نصف داستان رو دیده ایم.

 

پایان پانک هازارد: اودا اعلام کرده که تقریبا 60 درصد داستان وان پیس تکمیل شده

اواسط آرک طولانی درسروزا: اونیشی ادیتور اودا اعلام کرد که تقریبا بین 60 تا 70 درصد داستان وان پیس تکمیل شده.

پایان آرک درسروزا: سوگیتا ادیتور اودا گفته شاید 70 درصد داستان رو طی کرده باشیم.

آغاز آرک جزیره کیک کامل: اودا گفته که میشه گفت تقریبا 65 درصد را طی کردیم، هرچند بعد از همون هفته حرفش رو اصلاح کرد و گفت 70 درصد کار تکمیل شده.

آغاز آرک وانو: اودا تخمین زد که به 80 درصدی داستان رسیدیم.

دیدگاه ها:

همونطور که میبینیم، اودا خیلی روی درصدهای تخمینی تاکید داره، همیشه اعداد رو افزایش داده و هیچوقت آنها رو کم نمی کرده. تخمین 65 درصد رو اشتباهی اعلام کرد و  سریعا اصلاحش کرد. با توجه به الگو، شین سکای رو میشه به 5 بخش تقسیم کرد که هر قسمت 10 درصد داستان رو شامل میشه، اول جزیره فیشمن و پانک هازارد، دوم درسروزا، سوم کیک کامل، چهارم وانو، و در آخر بخش انتهایی داستان.

دو مورد آخر ظاهرا قراره از نظر تعداد چپتر از 3 بخش اول طولانی تر باشند. بعلاوه اینکه جلد 60 هم بعنوان نصف داستان اعلام شده پس شاید در مجموع داستان در 120 جلد کامل بشه (هر جلد 10 چپتر هست)

نتیجه گیری برای کسایی که حال نداشتن: اودا معتقد هست که بیش از 80 درصد داستان تکمیل شده و 5 سال دیگه از سری باقی مانده، این عدد احتمال افزایش پیدا کردنش به دلایل متعدد زیاد هست.

متن از کانال خانواده وان پیس

@onepiecefamily

پ.ن1: اودا گفته که میخواسته طی یک و نیم سال کلاه حصیری ها رو جمع کنه، درحالی که بعد از 23 سال و حدودا چند ماه قبل بالاخره پرونده جمع آوری کلاه حصیری ها تمام شد. :|

نظر خودم: کاش تموم نشه |:

نظر شما