شناسهٔ خبر: 4415414 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

معاون سازمان حج و زیارت اعلام کرد

دستگیری عاملان هتک حرمت 2 ایرانی در عربستان

وزارت خارجه ضمن احضار کاردار عربستان اعلام کرد که ریاض قول داده موضوع را در بالاترین سطح توسط مقامات کشورش پیگیری کند و با افراد خاطی بشدت برخورد می‌شود

صاحب‌خبر -


معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت:
عاملان هتک حرمت دو نوجوان ایرانی در عربستان دستگیر شدند


معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت از پیگیری موضوع هتک حرمت دو نوجوان ایرانی  در فرودگاه عربستان و دستگیری عاملان این ماجرا خبر داد.
ناصر خدر‌نژاد در گفت‌و‌گو با «ایران» گفت: متأسفانه دو پلیس نسبت به  دو نوجوان ایرانی مرتکب این عمل غیر اخلاقی شده‌اند که بلافاصله از سوی کنسولگری ایران و رئیس امنیت فرودگاه عربستان پیگیری‌های لازم صورت گرفته و در حال حاضر این دو فرد خاطی در بازداشت به سر می‌برند. وی افزود: چندی پیش از سوی یکی از سایت‌های خبری مطلبی با عنوان تجاوز به دو نوجوان در فرودگاه عربستان منتشر شد که این خبر کذب بوده زیرا تجاوزی صورت نگرفته است، بلکه نوعی بداخلاقی توهین آمیز صورت گرفته است.
خدر‌نژاد درپاسخ به اینکه انتشار این‌گونه اخبار موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود، تصریح کرد: به طور قطع مسئولان ذیربط با این‌گونه سایت‌ها برخورد‌های لازم را انجام خواهند داد. وی اظهار داشت: سازمان حج و زیارت نیز از طریق وزارت امور خارجه شکایتی را علیه مسئولان و عاملان عربستانی  ارائه داده است.
ë واکنش وزارت خارجه به هتک حرمت دو ایرانی در جده
معاون کنسولی، پارلمانی و ایرانیان وزارت امور خارجه از احضار کاردار و کنسول عربستان سعودی به وزارت امور خارجه خبر داد.  به گزارش «ایران» حسن قشقاوی در جمع خبرنگاران پارلمانی اظهار داشت: «متأسفانه این اقدام شبه تجاوز برای دو نفر از هموطنان ما که در ایام عید نوروز به عمره مشرف شده بودند، پیش آمده است.»وی افزود: «در هفته دوم تعطیلات، به هنگام بازرسی از یک کاروان عمره ایرانی، مأموران متخلف مذکور به بهانه مشکوک شدن به دو نوجوان ایرانی، آنها را از بقیه جدا کرده و در بخش دیگری مورد بازرسی بدنی قرار دادند که در اثنای بازرسی، سایر افراد کاروان متوجه شده که مأموران خاطی قصد آزار و اذیت جنسی آن دو نوجوان را داشته‌اند و مسئولان امر را از این موضوع مطلع می‌کنند که  پس از انجام مقدمات قانونی طرف سعودی اقدام به بازداشت آنها می کند.»
معاون وزیر امور خارجه همچنین افزود: «در روز بعد از این واقعه و در غیاب  سفیر عربستان سعودی در تهران، کاردار و کنسول آن کشور توسط مدیرکل کنسولی به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به این عمل شنیع و غیرانسانی که باعث جریحه دار شدن افکار عمومی کشورمان شده است را به وی ارائه کرد. طرف سعودی ضمن ابراز تأسف شدید از این اتفاق قول داد که موضوع در بالاترین سطح توسط مقامات کشورش مورد پیگیری قرار داده و با افراد خاطی بشدت برخورد شود.»


 

نظر شما