شناسهٔ خبر: 44152210 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

280 مودم رایگان به مدارس این استان واگذارشده است

سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اتصال بیش از 1000 مدرسه روستایی و شهری به شبکه ملی اطلاعات گفت: 280 مودم به همراه 30 گیگابایت حجم اینترنت ماهانه رایگان در اختیار مدارس شهری و روستایی در استان قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، مرتضی شهامی سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: با همکاری و تعامل سایر دستگاه‌ها و از محل اعتبارات طرح USO، تاکنون بیش از 1000 مدرسه روستایی بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که 450 مدرسه شهری بر بستر تلفن سیمی و 552 مدرسه روستایی هم بر بستر تلفن سیمی و بی‌سیم بوده است.

شهامی از واگذاری اینترنت به مدارس روستاهای باقی‌مانده خبر داد و افزود: ایجاد دسترسی اینترنت رایگان در 30 مدرسه از 135 مدرسه روستایی بدون اینترنت استان با همکاری اپراتور «های‌وب» در حال پیگیری و اجرا است.

وی افزود: اکثر روستاهای استان مشکلی برای استفاده از اینترنت و پیام‌رسان شاد ندارند و از بستر اینترنت رایگان استفاده می‌کنند.

شهامی با بیان اینکه تامین زیرساخت اتصال به شبکه ملی اطلاعات جزو تعهدات اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم برگزاری کلاس‌های درس دانش آموزان در قالب فضای مجازی، هم‌اکنون از یک هزار و 315 مدرسه شهری و روستایی دولتی استان با جمعیت دانش‌آموزی بیش از 203 هزار نفر، 135 مدرسه با جمعیت دانش‌آموزی یک هزار و 453 نفر فاقد اینترنت هستند که امیدواریم با توسعه اینترنت روستایی، این رقم تا چند ماه آینده به کمتر از 500 نفر کاهش یابد.

سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین در ادامه تصریح کرد: اتصال مدارس روستایی که به اینترنت ADSL دسترسی ندارند، با تامین مودم و اینترنت پهن باند از طریق اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و یا های‌وب انجام می‌شود.

نظر شما