شناسهٔ خبر: 44140426 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

خطر گياهخواري براي سلامت استخوان‌ها

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رژیم‌های غذایی گیاهی به طور کلی سالم هستند اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد این رژیم‌ها خطر چشمگیری به همراه دارد و احتمال شکستگی استخوان را افزایش می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا، متخصصان انگلیسی در یک مطالعه جدید به جمع آوری اطلاعات مربوط به رژیم غذایی، وضعیت سلامت و رفتاری 54 هزار و 858 نفر با میانگین سنی 50 سال در فاصله سالهای 1993 تا 2001 پرداختند.
این افراد به لحاظ رژیم غذایی طبقه بندی شدند: 29 هزار و 380 نفر گوشتخوار بودند، 8037 نفر ماهی مصرف کرده و گوشت را حذف کرده بودند، 15 هزار و 499 نفر گیاهخوار بودند و 1982 نفر رژیم غذایی وگان داشته اند که مصرف گوشت، ماهی، محصولات لبنی و تخم مرغ را حذف کرده بودند.
محققان این افراد را برای مدت 18 سال تحت کنترل داشتند و تعداد شکستگی‌ها در بدن و محل آن را ثبت کردند.
در این مطالعه وضعیت شرکت کنندگان به لحاظ جنسیت، میزان فعالیت بدنی، استعمال سیگار، مصرف الکل، استفاده از مکمل های غذایی و سایر فاکتورها مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که در مقایسه با گوشت خواران، گیاهخواران 9 درصد و وگان‌ها 43 درصد در معرض خطر ابتلا به هرگونه شکستگی قرار دارند.
به گزارش نیویوک تایمز، گیاهخواران و ماهی‌خواران تقریبا 25 درصد در معرض خطر شکستگی مفصل ران بودند و خطر شکستگی مفصل ران در افرادی که رژیم غذایی وگان داشتند دو برابر بیش از گوشتخواران بوده است.

نظر شما