شناسهٔ خبر: 44137335 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

4 تیم شانس قهرمانی در لیگ برتر بسکتبال را دارند؛

آتشی: بسکتبال ایران از سوریه و عربستان برتر است/ با جسارت و جنگندگی به المپیک صعود کردیم

سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال ایران گفت: فکر می‌کنیم روی کاغذ از رقبایی مانند عربستان و سوریه برتر هستیم و برای پیروزی باید به سالن برویم.

صاحب‌خبر -

عنایت‌الله آتشی، سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره وضعیت برگزاری لیگ برتر این رشته اظهار داشت: با توجه به وضعیت دشوار اقتصادی مملکت، فکر می‌کنم استقبال خوبی از برگزاری لیگ برتر شد و برای سومین بار در طول تاریخ، لیگ را با 16 تیم می‌بینیم. فکر می‌کنم 8 تیم رقابت سنگینی داشته باشند که از این بین شانس 4 تیم برای قهرمانی بیشتر است.

وی در ادامه صحبت‌هایش افزود: به هرحال بیماری کرونا وجود دارد و دیدیم که هفته اول لیگ هم با کرونایی‌های بسیار آغاز شد. برخی تیم‌ها حتی به دلیل نرسیدن اعضایشان به حد نصاب نتوانستند بازی کنند و برخی تیم‌ها هم عملکردی امیدبخش داشتند.

آتشی در مورد لیست جدید تیم ملی بسکتبال با غیبت صمد نیکخواه‌بهرامی، حامد حدادی و ارسلان کاظمی عنوان کرد: مسابقات این‌چنینی با زمانی طولانی مواجه‌اند که این امر باعث می‌شود حضور بازیکنان لژیونر با مشکل مواجه شود. حامد هم به همین دلیل و به علت قوانین حاکم بر بسکتبال چین نتوانست مجوز حضور در اردوی تیم ملی را بگیرد. صمد هم که به کرونا مبتلاست و امیدواریم که این عدم دعوت باعث استراحت بیشتر وی و رهایی‌اش از بند این بیماری منحوس باشد.

وی در خصوص عدم دعوت از ارسلان کاظمی توسط مهران شاهین‌طبع گفت: به خودم اجازه نمی‌دهم که در نظرات و تفکرات سرمربی تیم ملی دخالت کنم. لیست تیم ملی بر اساس معیارها و انتخاب‌های اوست.

سرمربی اسبق تیم ملی بسکتبال درباره حضور در مسابقات انتخابی کاپ آسیا تاکید کرد: این مسابقات در 3 مرحله برگزار می‌شود که نخستین مرحله آن در تهران بود و الان هم تیم ما به قطر عزیمت خواهد کرد. فکر می‌کنیم روی کاغذ از رقبایی مانند عربستان و سوریه برتر هستیم و برای پیروزی باید به سالن برویم. البته تیم سوری از بازیکن و مربی امریکایی بهره‌مند است اما ما برای صعود و قهرمانی به بازی‌ها خواهیم رفت و این مسائل نباید تاثیری در روحیه و عملکرد بچه‌ها داشته باشد.

وی ادامه داد: پنجره سوم هم باید بعد از تعیین تکلیف مسابقات قطر آغاز شود تا 2 تیم از هر گروه  به دور بعدی صعود کنند و وضعیت تیم‌های پلی‌آف هم تعیین شود. در سال 2023 جام‌جهانی را هم پیش رو داریم که باید تیم ملی در آن مسابقات هم نمایشی درخور و شایسته داشته باشد.

آتشی گفت: ما نماینده المپیک در آسیا هستیم و برای سومین بار است که به این رقابت بزرگ صعود می‌کنیم. قدرت و بزرگی تیم ما مشخص است و ما به این تیم افتخار می‌کنیم و باید هم از بچه‌ها و کادرفنی حمایت شود. اکثر تیم‌ها با کادرفنی خارجی به مسابقات می‌روند اما ما با اتکا به ایران و نام ایرانی حضوری قدرتمند خواهیم داشت و با جسارت و جنگندگی بسکتبالیست‌هایمان از عناوین قهرمانی خود در آسیا دفاع می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما