شناسهٔ خبر: 44133945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جوانان گرگانی مراقب تحریف «روز ملی گرگان» توسط بداندیشان باشند

جانشین سپاه نینوا گلستان گفت: جوانان و نوجوانان ما در گرگان ضمن شناخت تاریخ پرافتخار خود مراقب تحریف این تاریخ توسط بداندیشان و کج‌اندیشان باشند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس ـ لشکر سلیمانی‌ها؛ ویژه‌نامه هفته بزرگداشت بسیج: سرهنگ پاسدار سید موسی حسینی امشب در برنامه تلویزیونی «هنوز ادامه دارند» صدا و سیمای مرکز گلستان اظهار کرد: پنجم آذر هم سالروز تشکیل بسیج مستضعفین است که به فرموده امام خامنه‌ای (مدظله العالی) شبیه افسانه‌هاست و هم سالروز «قیام تاریخی مردم گرگان» در سال ۱۳۵۷ است.

وی تصریح کرد: جوانان و نوجوانان ما در گرگان ضمن شناخت تاریخ پر افتخار خود  مراقب تحریف این تاریخ توسط بداندیشان و کج‌اندیشان باشند.

جانشین سپاه نینوا گلستان گفت: دین اسلام، ولایت مطلقه فقیه و مردم سه ضلع این انقلاب الهی هستند و نبود هرکدام از این سه ضلع انقلاب را آسیب‌پذیر می‌کند.

* مکتب حاج قاسم برگرفته از تفکر بسیج است

حسینی افزود: امام خمینی (ره) با ژرف‌اندیشی و آینده‌نگری حفاظت و حراست از انقلاب را با فرمان تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی به بسیج سپردند.

وی ادامه داد: تفکر بسیج در طول دوران انقلاب گره‌گشا بوده و امروز هم تفکر بسیج کلید طلایی حل همه مشکلات کشور است.

جانشین سپاه نینوا استان گلستان گفت: مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگرفته از فرهنگ ناب بسیج است.

حسینی خاطرنشان کرد: «طرح شهید سلیمانی» با هدف مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال ویروس که همکاری سپاه و شبکه بهداشت استان در هفته بسیج آغاز شد.

* همه چیز در خصوص قیام مردم گرگان در روز ۵ آذر ۱۳۵۷

گفتنی است در تاریخ ۲۹ آبان سال ۵۷، عمال رژیم شاهنشاهی در مشهد مقدس و حرم مطهر امام رضا (ع) با حمله‌ای مسلحانه دست به بی‌حرمتی و جسارت در حرم رضوی زدند و تعدادی از مردم را شهید و زخمی کردند.

به دنبال این جنایت حضرت امام خمینی (ره) طی پیامی که در تاریخ دوم آذر ماه آن سال صادر کردند، روز یکشنبه پنج آذر سال 1357 که مصادف با هفتمین روز واقعه مشهد بود را عزای عمومی اعلام کردند و از مردم خواستند تا با هر وسیله ممکن برای سقوط حکومت جبار شاهنشاهی قیام کنند.

پیام حضرت امام (ره) ظرف کمتر از 48 ساعت از پاریس به گرگان رسید و شوری در بین مردم به وجود آورد، خبری دهان به دهان به گوش گلستانی‌ها در شهرها و روستاهای اطراف رسید که صبح روز پنج آذر در محل امامزاده عبدالله (ع) گرگان راهپیمایی اعتراض‌آمیزی انجام خواهد شد.

بالاخره روز پنج آذر 57 فرا رسید. در این روز قشرهای مختلف مردم به میدان آمدند، رژیم فکر این را نمی‌کرد که جمعیتی حدود 30 هزار نفر در امامزاده عبدالله (ع) گرگان جمع شوند.

ماموارن رژیم که سردرگم شده بودند، برای سرکوب کردن راهپیمایی مردم به سوی آنها چه در کوچه، خیابان، بیمارستان و داروخانه رگبار گشوند، در این روز 14 نفر از مردم منطقه به شهادت رسیدند و 150 نفر نیز مجروح شدند.

انتهای پیام/2307/

نظر شما