شناسهٔ خبر: 44129040 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تاکيد گروههاي فلسطيني بر مقابله با رژيم صهيونيستي

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- گروه‌های فلسطینی مخالفت خود را با عادی سازی روابط و هماهنگی‌های امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه الجزیره مباشر، کنفرانس خبری گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه برگزار شد .
در این کنفرانس که درباره تنش اخیر در نوار غزه با رژیم صهیونیستی برگزار شد، اسماعیل رضوان یکی از رهبران حماس سخنان خود را این گونه آغاز کرد: این بیانیه گروه‌های مقاومت فلسطینی است!‌ای مردم مبارز فلسطین و‌ای کسانی که از یک سو با ویروس کرونا در حال مبارزه هستید و از سوی دیگر با ویروس اشغالگری و عادی سازی دست و پنجه نرم می‌کنید. اراده شما سست نمی‌شود و اعتمادتان به خدا از بین نمی‌رود.
وی در ادامه، مقاومت ملت فلسطین و مخالفت جدی آن با عادی سازی را ستود و گفت در حالی برخی سران عرب به سوی عادی سازی گام بر می‌دارند که رژیم صهیونیستی بر میزان ساخت و ساز‌ها در کرانه باختری افزوده است تا معامله قرن را اجرایی کند. اشغالگران حتی نوار غزه را از واردات تجهیزات و دارو‌های لازم برای مبارزه با کرونا منع کرده اند. در این شرایط ما بر موارد زیر تاکید می‌کنیم:
1- به وزارتخانه‌های کشور و بهداشت که برای مقابله با ویروس کرونا تلاش می‌کنند و خود را به خطر انداخته اند درود می‌فرستیم و حمایت خود را از آن‌ها اعلام می‌کنیم.
2- از مردم می‌خواهیم به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند.
3- رژیم اشغالگر را مسئول حفظ جان مردم فلسطین می‌دانیم و پیامد‌های ممانعت از ورود ملزومات بهداشتی را بر عهده این رژیم می‌دانیم. اگر ملت ما بر اثر اهمال و کارشکنی اشغالگران دچار مشکل و خطر شوند همه گزینه‌های مقابله را بررسی خواهیم کرد.
4- از گروه‌های مقاومت می‌خواهیم در مقابله با شیوع کرونا مشارکت کنند.
5- از تشکیلات خودگردان می‌خواهیم که به وظایف خود در قبال نوار غزه عمل کند و دارو و اکسیژن لازم را در اختیار این منطقه بگذارد. از سازمان جهانی بهداشت و نهاد‌های بین المللی هم می‌خواهیم به وظیفه خود در این خصوص عمل کنند.
6- بار دیگر مخالفت خود را با هرگونه عادی سازی با رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنیم و آنرا خیانت به امت اسلامی و آرمان فلسطین می‌دانیم. عادی سازی، رژیم اشغالگر را به افزایش جنایت هایش ضد ملت ما تشویق می‌کند. از مردم مصر که با عادی سازی هنری (یکی از هنرمندان مصری با یک صهیونیست عکس گرفته بود) مخالفت کردند قدردانی می‌کنیم. این مسئله نشان دهنده اصالت ملت مصر است و نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در از بین بردن آگاهی و حساسیت امت اسلامی و عربی موفق نبوده است.
7- بار دیگر سفر مایک پمپئو وزیر خارجه صهیونیستی آمریکا به شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری و جولان را محکوم می‌کنیم. این سفر نشان داد که دولت صهیونیستی آمریکا خود را در برابر ملت فلسطین قرار داده است. این دیدار و قبول کالا‌های ساخت شهرک‌ها به عنوان کالای تولید اسرائیل تلاشی برای اجرایی کردن معامله قرن و مخالفت با قوانین بین المللی است. آمریکا اثبات کرد که طرفدار بی قانونی و حامی بی، چون چرای رژیم صهیونیستی است.
8- بازگشت تشکیلات خودگردان به روابط و هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر را محکوم می‌کنیم، زیرا این اقدام ضربه به تلاش‌ها برای آشتی ملی فلسطینیان است و بهانه‌ای به دست عادی سازان رابطه با اشغالگران می‌دهد. از برادران خود در جنبش فتح می‌خواهیم منافع ملی را ترجیح دهند و این اشتباه را جبران کنند و برای ایجاد وحدت ملی و شراکت با همه فلسطینیان جهت بازسازی ساختار سازمان آزادی بخش فلسطین و برگزاری همزمان انتخابات عمومی، شورای ملی، ریاست تشکیلات خودگردان و مجلس قانونگذاری و توافق بر راهبرد ملی بر مبنای اصول و گزینه مقاومت در همه جنبه‌ها و در راس آن‌ها مقاومت مسلحانه وارد عمل شوند.
9- بازداشت نزار بنات فعال سیاسی را که با هماهنگی امنیتی با اشغالگران مخالفت کرده بود محکوم می‌کنیم و خواهان آزادی او و همه زندانیان سیاسی هستیم.
10- به اسرای قهرمانمان و در راس آن‌ها نائل البغوثی که وارد چهل و یکمین سال حبس می‌شود درود می‌فرستیم و تاکید می‌کنیم که موضوع آزادی اسرای در راس اولویت‌های مقاومت فلسطینی است.

نظر شما