شناسهٔ خبر: 44128323 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

انتقاد شديد الهام علي اف از دوگانگي برخورد غربي‌ها

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رییس جمهوری آذربایجان گفت رهبران کشور‌های غربی حق ندارند درباره اماکن دینی قره باغ نگران باشند.
به گزارش خبرگزاری آریا، رییس جمهوری آذربایجان گفت رهبران کشور‌های غربی حق ندارند درباره اماکن دینی قره باغ نگران باشند.
به گزارش خبرگزاری " آذرتاج "، " الهام علی اف" در شهر آزاد شده " آقدام " با اشاره به ابراز نگرانی غربی‌ها در باره اماکن دینی مسیحی در این مناطق افزود: کسی نباید نگران باشد بویژه سران کشور‌های غربی و عده‌ای از ان‌ها که احساسات اسلام هراسی را برافروختند و اهانت به مقدسات اسلامی را نادیده می‌گیرند و حتی عاملان اهانت به این مقدسات را توجیه می‌کنند. وی تاکید کرد: آن‌ها حق ندارند در این زمینه بحث کنند، ضمن اینکه تمامی اماکن مذهبی در سرتاسر جمهوری آذربایجان گنجینه تاریخی ما هستند.
وی با اشاره به توجه خاص دولت جمهوری آذربایجان به حفاظت از همه اماکن مذهبی در این کشور گفت: چه کسی می‌تواند از ما انتقاد کند، آیا آن‌هایی که مساجد را تعطیل کردند و یا سر خوک کشته شده را به مساجد مسلمانان انداختند؟ ما همکاری تنگاتنگ با سازمان یونسکو داریم و چنانچه بخواهند به این منطقه سفر کنند و از اماکن مذهبی مسیحی بازدید کنند، بهتر است به این مسجد هم سر بزنند و ببینند پیش از این چه کار‌هایی در اینجا انجام داده است.
رییس جمهوری آذربایجان خاطر نشان کرد: سفیران آن عده از کشور‌ها و از جمله کشور‌های عضو گروه مینسک (آمریکا، فرانسه و روسیه) که وظیفه حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ را برعهده دارند، چند سال پیش از این مسجد بازدید کردند، ولی چرا این موضوع را مطرح نکردند و چرا این وضعیت موجب نگرانی کشور‌های غربی نشده است. این بدان معناست که ان‌ها اهانت به مساجد، نگهداری گاو و خوک در این اماکن و تخریب ان‌ها را نادرست نمی‌دانند؛ و اگر چنین است این نظر خود را به صراحت اعلام کنند و بروند به مشکلات کشور‌های خود رسیدگی کنند و در امور ما دخالت نکنند.

نظر شما