شناسهٔ خبر: 44124402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون عمرانی استاندار:

شهرداری مجوزهای ساخت در بافت تاریخی همدان را اصلاح می‌کند

آزاده صفی

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: نامه معاون وزیر میراث فرهنگی کشور مبنی بر ابلاغ ضوابط حفاظتی بافت تاریخی همدان روز گذشته سوم آذرماه به استانداری رسیده و لازم‌الاجرا است.

صاحب‌خبر -

فرهاد فرزانه در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: اگر بحثی روی این مصوبه وجود داشته باشد یا نیاز به اصلاح باشد بحثی جداگانه و زمان بر است اما کلیت مصوبه اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به نامه دادستان همدان در مهرماه سال جاری به اداره کل میراث فرهنگی استان مبنی بر اینکه میراث فرهنگی ضوابط را ظرف یک ماه ابلاغ کند و هر آنچه در ضوابط وزارت میراث وجود دارد، لازم الاجراست، گفت: روز گذشته نامه ابلاغی از تهران به استانداری همدان رسید و به دادستان هم ابلاغ شده است همچنین میراث فرهنگی مصوبه را به شهرداری ابلاغ کرده و با وجود نامه فوق شرایط بافت تاریخی با قبل متفاوت می‌شود.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه در حال حاضر ضوابطی در مورد بافت تاریخی داریم که توسط وزارت میراث فرهنگی ابلاغ شده است، اظهار کرد: شهرداری هم از این ضوابط تبعیت خواهد داشت.

وی درباره احتمال صدور مجوز طی چند روز گذشته از سوی شهرداری همدان برای سخت و ساز در رینگ اول شهر به عنوان بافت تاریخی شهر مطرح کرد: فرآیند صدور پروانه ظرف دو یا سه روز انجام نمی‌شود، روند این کار حدود سه ماه طول می‌کشد و به نظر نمی‌رسد طی این مدت کوتاه مجوزی صادر شده باشد اما اگر این اتفاق افتاده باشد شهرداری آن را اصلاح می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما