شناسهٔ خبر: 44123508 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صبا | لینک خبر

«نقشه گنج» در روستاها

مجموعه مستندهای «نقشه گنج» به زودی از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه یک، هم‌زمان با افزایش فشارهای اقتصادی بدون شک بسیاری از مردم بیش از پیش به دنبال راهکارهایی برای کسب درآمد هستند و این موضوع به ویژه در روستاها و در میان جوانان پررنگ‌تر است بنابراین مجموعه «نقشه گنج» تلاش می‌کند فرصت‌های اشتغال‌زایی را برای روستاییان فراهم کند.

«نقشه گنج» از نیمه آذرماه ۱۳۹۹ روزهای شنبه و دوشنبه حوالی ساعت ۲۰ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد و بازپخش آن نیز در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه حوالی ساعت ۱۳:۴۵ خواهد بود.

تاکنون ۱۷ مستند در ۱۷ روستا در استان‌های مختلف مانند گلستان، قم، خراسان شمالی، خراسان رضوی، مازندران و… ضبط شده و تولید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد.

در هر قسمت از مستندها، کارشناس برنامه به همراه گروه «نقشه گنج» به دعوت اهالی یکی از روستاهای کشور به آن‌جا سفر کرده و با توجه به تحقیقاتی که از قبل انجام شده و همچنین بررسی میدانی و صحبت با دهیار، اهالی روستا و صاحبان کسب و کارها، فرصت‌های خلق ثروت و افزایش درآمد در روستا را معرفی می‌کند و همچنین راهکارهای عملی برای اجرایی شدن پیشنهادها را ارایه می‌کند، علاوه بر آن نمونه‌ها و الگوهای موفق در آن زمینه نیز توسط کارشناس معرفی می‌شود.

در طول برنامه، به تشخیص کارشناسان چنانچه برای مشاوره درباره هر یک از مشاغل، به مشورت با کارآفرینان و راهبران ملی آن رشته نیاز باشد، کارشناس مورد نظر در محل ضبط حاضر شده و یا از طریق ارتباط تصویری، تجارب خود را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. علاوه بر این برای ارایه مشورت‌های تکمیلی، مخاطبان برنامه می‌توانند از طریق صفحه ganjtv1 در فضای مجازی با کارآفرینان و راهبران ملی مشاغل مختلف در تماس باشند.

با کمک گروه «نقشه گنج» و اهالی و مسئولان روستا، فرصت‌های کسب و کار و کارآفرینی که ارزشمندترین گنج‌های پنهان شده‌ در دل روستاها است، کشف و با همت روستاییان تبدیل به ثروت خواهد شد.

در همین راستا پس از تولید مستندها، دوره‌های آموزشی متنوع و همچنین اقدامات مورد نیاز برای تسهیل توسعه اقتصادی به اهالی روستاهای منتخب ارایه خواهد شد.

مخاطبان می‌توانند نظرها و پیشنهادهای خود و همچنین درخواست‌های‌شان برای دعوت از گروه «نقشه گنج» به روستاها را از طریق شماره پیامک ۳۰۰۰۰۲۰ ارسال نمایند.

عوامل تولید این مستند عبارتند از تهیه‌کنندگان: محمد داود صالحی و سید ایمان سیاح، کارشناس و سرپرست گروه تحقیق: رضا تازیکی، کارگردان: محمد داود صالحی، مدیر تصویربرداری: شایان رنجبر، نویسنده: مهدی اسدزاده، تصویربردار هوایی: پوریا میرزایی، مجری طرح: سید ایمان سیاح.

مجموعه مستند ۴۰ قسمتی «نقشه گنج» کاری از گروه دانش و اقتصاد شیکه یک سیما است که با هدف معرفی فرصت‌های کارآفرینی و افزایش درآمد در روستاها تولید شده است.

انتهای پیام/

نظر شما