شناسهٔ خبر: 44143828 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نقشه گنج به شبکه یک رسید/ جستجوی ثروت در روستاهای کشور

به منظور معرفی فرصت‌های کسب و کار، کارآفرینی و خلق ثروت در روستاهای مختلف کشور، مجموعه مستندهای «نقشه گنج» به زودی از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شبکه یک، همزمان با افزایش فشارهای اقتصادی بدون شک بسیاری از مردم بیش از پیش به دنبال راهکارهایی برای کسب درآمد هستند و این موضوع به ویژه در روستاها و در میان جوانان پررنگ‌تر است بنابراین این برنامه تلاش می‌کند فرصت‌های اشتغال زایی را برای روستاییان فراهم کند.

«نقشه گنج» از نیمه آذر ۹۹ روزهای شنبه و دوشنبه حوالی ساعت ۲۰ از شبکه یک سیما پخش می‌شود و بازپخش آن نیز در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه حوالی ساعت ۱۳:۴۵ خواهد بود. تاکنون ۱۷ مستند در ۱۷ روستا در استان‌های مختلف مانند گلستان، قم، خراسان شمالی، خراسان رضوی، مازندران و … ضبط شده و ادامه تولید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد.

در هر قسمت از مستندها، کارشناس برنامه به همراه گروه «نقشه گنج» به دعوت اهالی یکی از روستاهای کشور به آنجا سفر کرده و با توجه به تحقیقاتی که از قبل انجام شده است و همچنین بررسی میدانی و صحبت با دهیار، اهالی روستا و صاحبان کسب و کارها، فرصت‌های خلق ثروت و افزایش درآمد در روستا را معرفی کرده و همچنین راهکارهای عملی جهت اجرایی شدن پیشنهادها را ارائه می‌کند.

عوامل تولید این مستند عبارتند از تهیه‌کنندگان: محمد داود صالحی و سید ایمان سیاح، کارشناس و سرپرست گروه تحقیق: رضا تازیکی، کارگردان: محمد داود صالحی، مدیر تصویربرداری: شایان رنجبر، نویسنده: مهدی اسدزاده، تصویربردار هوایی: پوریا میرزایی، مجری طرح: سید ایمان سیاح.

مجموعه مستند ۴۰ قسمتی «نقشه گنج» کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است که با هدف معرفی فرصت‌های کارآفرینی و افزایش درآمد در روستاها تولید شده است.

نظر شما