شناسهٔ خبر: 44117871 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اردوی آماده‌سازی فوتبال ناشنوایان آغاز می‌شود

تهران-ایرنا- رییس انجمن فوتبال فدراسیون ناشنوایان، گفت: اردوی آماده‌سازی فوتبال ناشنوایان از ۲۶ آذرماه با حضور بیش از ۳۰ فوتبالیست آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

فرهاد سلگی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، اظهار داشت: این اردوها با حضور حدود ۳۲ نفر آغاز خواهد شد و در نهایت ما ۲۲ فوتبالیست از بهترین نفرات حاضر در اردو را برای اعزام به مسابقات انتخابی المپیک، به رقابت‌ها اعزام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه امکان تاخیر در آغاز مسابقات و برگزاری در اسفند یا فروردین ۱۴۰۰ وجود دارد، گفت: حتی ممکن است مسابقات به جای مالزی، به میزبانی کره‌جنوبی یا قطر برگزار شود.

سلگی گفت: به منظور آماده‌سازی فوتبالیست‌ها، ۴ یا ۵ مرحله اردوی ۱۵ روزه در جزایر کیش، قشم یا بندرعباس برنامه‌ریزی شده است و پیش از شروع اردوها از تک تک ورزشکاران تست کرونا(pcr) گرفته خواهد شد.

رییس انجمن فوتبال فدراسیون ناشنوایان، گفت: اردوها به صورت کاملا قرنطینه برگزار خواهد شد و فقط بازیکنانی اجازه ورود به اردو دارند که تست آنان منفی اعلام شود.

وی اضافه کرد: بازیکنان ما آمادگی خوبی دارند زیرا سال گذشته خود را  برای بازی‌های آسیایی ناشنوایان  هنگ‌کنگ  آماده کرده بودند و طی هشت ماهی که با بیماری کرونا درگیر بودیم، کادر فنی به این بازیکنان  برنامه دادند، تا در استان‌های خود تمرینات‌شان را پیگیری کرده و برنامه بدنسازی آنها را نیز به صورت شخصی پیگیری کردند.

سلگی گفت: روز گذشته با سرمربی تیم ملی فوتبال ناشنوایان جلسه‌ای داشتیم و نظر سرمربی در خصوص وضعیت بازیکنان مساعد بود و معتقد است ما شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک ناشنوایان برزیل داریم. ضمن اینکه وی امیدوار است ما بتوانیم عنوان قهرمانی مسابقات انتخابی را نیز بدست آوریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه بازیکنان روحیه خوبی دارند و این روحیه تاثیر بسزایی در روند آماده‌سازی و رویارویی آنان با حریفان دارد.

سلگی در پایان گفت: فوتبال ناشنوایان جایگاه خوبی در آسیا و جهان دارد و قرار است در مسابقات انتخابی قاره آسیا، چهار تیم مجوز حضور در المپیک را کسب می‌کنند و ما امیدواریم نخستین سهمیه را بدست آوریم.

نظر شما