شناسهٔ خبر: 44114158 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش واردات نفت خام هند

سومین وارد کننده نفت خام جهان از کاهش محسوس واردات طلای سیاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، واردات نفت خام هند در ماه اکتبر به پایین‌تر سطح از ماه ژوئیه گذشته رسید.

بر این اساس، داده‌های دولت هند حاکی از این است که واردات نفت خام این کشور در ماه اکتبر بیشترین کاهش را در مقیاس سالانه و از ماه ژوئیه گذشته ثبت کرده است.

در این بیانیه آمده است روند نزولی واردات نفت خام هند به علت پیامد‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در ماه اکتبر و برای هفتمین ماه متوالی ادامه یافته است. تیم ویژه برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل نفتی وابسته به وزارت نفت و گاز طبیعی هند روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد واردات نفت خام هند به عنوان سومین کشور بزرگ وارد کننده نفت، در سال ۲۰۲۰ و در مقایسه با سال قبل ۲۱.۶ درصد کاهش داشته و به سالانه پانزده میلیون و ۱۴۰ هزار تن (معادل سه میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه در روز) رسید.

در این بیانیه آمده است واردات فرآورده‌های نفتی هند هم با ۵۳ درصد کاهش در ماه اکتبر به یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار تن رسید. از سوی دیگر صادرات فراورده‌های نفتی هند هم در ماه اکتبر و در مقیاس سالانه با ۳۵.۷ درصد کاهش به سه میلیون و هشتصد و چهل هزار تن رسید.

انتهای پیام/

نظر شما