شناسهٔ خبر: 44111908 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سانحه رانندگی در گناباد و راه‌اندازی یک اداره در ششتمد خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- کشته شدن یک نفر بر اثر سانحه رانندگی در گناباد و راه‌اندازی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در ششتمد از جمله اخبار کوتاه روز دوشنبه در استان خراسان رضوی است.

صاحب‌خبر -

گناباد- رییس پلیس راه گناباد گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری پراید با تریلی در این شهرستان یک نفر جان خود را از دست داد.

سرهنگ دوم محسن نصرتی طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی این سانحه که در کیلومتر ۱۸ جاده گناباد به بجستان روی داد، راننده خودرو سواری پراید در دم جان باخت.

وی علت وقوع این حادثه را انحراف به چپ خودرو پراید و نداشتن دید کافی در هوای مه آلود و سبقت غیر مجاز این خودرو اعلام کرد.

رییس پلیس راه گناباد از رانندگان و شهروندان خواست علاوه بر رعایت پروتکلهای بهداشتی و نکات ایمنی و هشدارهای راهنمایی و رانندگی در شرایط برف و بارندگی و مه آلودگی با احتیاط کافی رانندگی کنند و با پرهیز از اقدامات مخاطره آمیز جان خود و خانواده خود را به خطر نیندازند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد با هزار و ۴۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در ۲۸۷ کیلومتری مشهد واقع است.

ششتمد- فعالیت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تازه تاسیس ششتمد در غرب خراسان رضوی به عنوان سومین نهاد پس از استقرار فرمانداری و نیروی انتظامی آغاز شد.

سرپرست فرمانداری ششتمد روز دوشنبه در مراسم گشایش این اداره به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به ظرفیت مراتع، جنگل‌ها، کوه‌ها و معادن منطقه استقرار این اداره یکی از اولویت‌ها در این شهرستان تازه تاسیس بود.

محمد کلاته افزود: با استقرار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ششتمد علاوه بر استفاده بهینه از عرصه‌های منابع طبیعی، زمینه حفاظت و ساماندهی این عرصه‌ها بیش از گذشته فراهم می شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت طرح‌های آبخوانداری و آبخیزداری در مقابله با کم‌آبی در این منطقه ادامه داد: طی سالجاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ۲ بند خاکی و سرریز آن در روستاهای "کیذغان" و "سررود" و تکمیل سرریز بندهای خاکی روستاهای "سبه" و "قاسمی" شهرستان ششتمد اجرا شده است.

با بهره برداری از ساختمان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ششتمد، زهرا ابارشی به عنوان اولین مسوول اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ششتمد معرفی شد.

مرکز شهرستان تازه ‌تاسیس سه هزار و ۷۸۶ کیلومترمربعی ششتمد با جمعیت ۲۴ هزار نفر در ۳۰ کیلومتری جنوب سبزوار قرار دارد.

نظر شما