شناسهٔ خبر: 44105533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۲۶ درصدی جوجه‌ریزی در کرمانشاه

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از افزایش ۲۶ درصدی جوجه‌ریزی در کرمانشاه در آبان ماه نسبت به ماه قبل از آن خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهرام خانی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به روند مناسب جوجه‌ریزی در آبان ماه که در کرمانشاه صورت گرفته، گفت : میزان جوجه‌ریزی در آبان ماه دو میلیون و ۵۲۹ هزار قطعه بوده که نسبت به آبان پارسال هشت درصد و نبست به ماه قبل (مهر ماه امسال) ۲۶ درصد رشد داشته است.

او گفت : در آذرماه نیز با وجود گذشته فقط سه روز از این ماه تا کنون نزدیک به ۲۲۱ هزار قطعه جوجه‌ریزی داشتیم که نوید تولید مناسب مرغ را می‌دهد.

 معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کرمانشاه،افزود: این میزان جوجه‌ریزی طی آبان و آذر در شرایطی صورت گرفته که کف جوجه‌ریزی ماهیانه مورد نیاز استان دو میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه است.

او قیمت کنونی هر کیلو مرغ درب مرغداری را ۲۳ تا ۲۵ هزار تومان علام کرد و افزود: این رقم برای سراسر کشور و بسته به نحوه جوجه ریزی در استان‌ها متغییر است.

خانی اشاره‌ای هم به وضعیت تامین نهاده‎های دامی مورد نیاز مرغداران داشت و ادامه داد: در آبان ماه نیاز ذرت مرغداران استان ۶۹۰۰ تن و نیاز سویای آن‌ها نزدیک به ۳۵۰۰ تن بود که از این میزان ۳۷۰۰ تن ذرت و ۱۴۰۰ تن سویا معادل نزدیک به ۴۵ درصد تامین و در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

او با بیان اینکه تامین نهاده‌های دامی از ابتدای آبان ماه امسال به صورت سیستمی صورت می‌گیرد و دیگر روند آن دستی نیست، گفت: تدابیر لازم برای تامین نهاده مورد نیاز مرغداران در پنج ماه آینده نیز انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کرمانشاه از افزایش قیمت شیر خام درب گاوداری هم خبر داد که برای شیر با ۳.۲ درصد چربی به کیلویی ۴۵۰۰ تومان رسیده است .

انتهای پیام/د

نظر شما