شناسهٔ خبر: 44100062 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حمله موشکی یمن به آرامکو/ واکنش ریاض؛ سکوت!

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد یگان موشکی این نیرو‌ها توانست با یک فروند موشک بالدار از نوع قدس 2، ایستگاه توزیع شرکت نفتی آرامکو را در جده هدف قرار دهد.  
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد یگان موشکی این نیرو‌ها توانستند با یک فروند موشک بالدار از نوع قدس 2، ایستگاه توزیع شرکت نفتی آرامکو را در جده هدف قرار دهند.
یحیی سریع افزود: استفاده از این موشک اخیرا پس از آزمایش‌های موفق در عمق خاک عربستان که هنوز اعلام نشده است، به طور رسمی آغاز شد. به لطف خدا این حمله با دقت به هدف اصابت کرد و خودرو‌های آمبولانس و آتش نشانی به سرعت به این محل اعزام شدند.
وی خاطر نشان کرد: این عملیات بی سابقه در پاسخ به ادامه محاصره و تجاوزگری علیه یمن و در چارچوب وعده چند روز پیش نیرو‌های مسلح یمن درباره اجرای عملیات گسترده در عمق خاک عربستان صورت گرفت. بار دیگر به شهروندان و شرکت‌های خارجی فعال در عربستان توصیه می‌کنیم با توجه به اینکه عملیات ما ادامه خواهد داشت، باید از تاسیسات حیاتی دور شوند، زیرا این تاسیسات در فهرست اهداف ما قرار دارند.

واکنش ریاض؛ سکوت!
مقامات سعودی در برابر خبری که سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از هدف قرار گرفتن تاسیسات شرکت نفتی آرامکو در جده اعلام کرد، سکوت کردند.
 سکوت مقامات سعودی در برابر خبری که سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از هدف قرار گرفتن تاسیسات شرکت نفتی آرامکو در جده اعلام کرد، ادامه دارد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، مقامات سعودی تا الان خبر منتشر شده در توئیت یحیی سریع، سخنگوی نظامی حوثی‌ها (انصارالله) را که در آن از حمله موشکی به ایستگاه توزیع شرکت آرامکو در شهر جده خبر داد، تایید یا تکذیب نکرده اند.

پیام‌های حمله یمنی‌ها به تاسیسات نفتی "آرامکو"
معاون وزیر اطلاع‌رسانی یمن تأکید کرد، حمله موشکی یمنی‌ها به عمق عربستان سعودی حامل این پیام است که ائتلاف متجاوز در مواضع خود تجدیدنظر کند.
"فهمی الیوسفی" در گفت‌وگو با تلویزیون العالم، اظهار داشت: با توجه به تشدید جنایات ائتلاف متجاوز و عدم پایبندی آن به توافقنامه‌ها، افزایش حملات حق مشروع نیروهای یمنی است.
الیوسفی به شهروندان عربستانی هشدار داد که از نزدیک شدن به تاسیسات حیاتی اجتناب کنند.
این مقام یمنی در ادامه افزود: "تحولات اوضاع میدانی در یمن مشروعیت کامل را به نیروهای یمنی می‌دهند که کشورهای ائتلاف متجاوز را هدف قرار دهند. حملات موشکی یمن به عمق عربستان سعودی به مثابه درخواست یمنی‌ها از ائتلاف متجاوز برای تجدیدنظر در مواضع‌شان در یمن است."
معاون وزیر اطلاع‌رسانی یمن تأکید کرد، حملات موشکی یمنی‌ها همچنین حامل پیام صنعا به غرب است که اتاق عملیات ائتلاف متجاوز را در عربستان سعودی مدیریت می‌کند.

نظر شما