شناسهٔ خبر: 44072207 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مبارزه با کرونا مطرح کرد:

سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت آماده دریافت هرگونه گزارش تخلف است

دبیر کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مبارزه با کرونا روند همکاری مردمی در سراسر کشور با تشدید محدودیت‌های کرونایی را موفق و امیدوار کننده عنوان کرد و گفت: سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت آماده دریافت هرگونه گزارش تخلف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان ، «حسین قاسمی» شب گذشته (شنبه اول آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما روند همکاری مردمی در سراسر کشور با تشدید محدودیت‌های کرونایی را موفق و امیدوار کننده عنوان کرد و گفت: بر اساس نگرش‌های کارشناسی و علمی مشاهده بازتاب تشدید محدودیت‌ها حداقل دو هفته زمان نیاز دارد، اما تشدید محدودیت‌ها در استان‌ها و شهرستان‌های کشور تا این لحظه با همکاری خوبی از سوی مردم مواجه بوده است.


او ادامه داد: در بدو اجرای طرح تشدید محدودیت ها، در برخی مواقع عدم همکاری بعضی افراد و کسبه طبیعی می‌باشد از سویی ممکن است اطلاع رسانی در برخی صنوف به درستی انجام نشده باشد و این روند با ابهاماتی همراه شود که پس از تفهیم و توضیح تکمیلی، آن دسته از صنوف که از محدودیت‌ها تبعیت نکرده اند توجیه و همکاری لازم را به عمل آورند.

دبیر کمیته امنیت و انتظامی ستاد مقابله با کرونا گفت: ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع و تا 1 میلیون تومان جریمه دارد.


قاسمی در خصوص اوضاع محدودیت تردد خودروها در شهرهای با وضع قرمز و نارنجی افزود: ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و در صورت رعایت نکردن این محدودیت در شهرهای نارنجی هر 24 ساعت یک بار 500 هزار تومان و در شهرهای قرمز به ازای هر 24 ساعت 1 میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شده است.


او ادامه داد: در سوی دیگر، ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی، قرمز به سایر شهرها هم ممنوع است و میزان جریمه هم همان 500 هزار تومان و 1 میلیون تومان برای شهرهای نارنجی و قرمز می باشد.


قاسمی به محدودیت تردد خودرویی ما بین ساعت 21 تا 4 بامداد در شهرهای قرمز رنگ اشاره کرد و افزود: در صورت مشاهده هرگونه عدم رعایت، متخلفین 200 هزار تومان جریمه خواهند شد در این مدت اگر فردی ضرورت به تردد دارد باید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نماید.

 

قاسمی در خصوص نظارت بر اجرای طرح جامع محدودیت حضور کارمندان در ادارات گفت: در طرح مدیریت جامع هوشمند برای محدودیت حضور کارمندان در ادارات سه موضوع نحوه حضور کارکنان، نحوه برگزاری جلسات و انجام مأموریت های اداری دیده شده است.


او ادامه داد: بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدام، دستگاه ها در وضع نارنجی و قرمز باید با کاهش نیروی کار فعالیت نمایند. دستگاه های ضروری در شهرهای زرد باید با 100 درصد پرسنل فعالیت کننده دستگاه های ضروری در شهرهای نارنجی باید با یک دوم نیرو فعال باشند و در شهرهای قرمز هم یک سوم نیروهای دستگاه های ضروری باید فعال باشند.


قاسمی تصریح کرد: دستگاه ها و مشاغل غیر ضروری هم با توجه به وضع های تعریف شد باید متناسب با بخشنامه های اعلام شده فعالیت نمایند.


او در خصوص برگزاری جلسات در شهرهای زرد و نارنجی و قرمز گفت: برگزاری جلسات در شهرهای زرد در فضای بسته حداکثر با حضور 30 نفر، در شهرهای نارنجی و قرمز هم به ترتیب 20 و 15 نفر مجاز خواهد بود. مأموریت های اداری و کاری غیر ضرور هم به همین تناسب در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز لغو می شود.


قاسمی مسئول اجرای این بخشنامه ها را بالاترین مقام دستگاه ها عنوان کرد و افزود: ناظر به اجرای بخشنامه ها در سازمان اداری استخدامی کشور، همینطور در حوزه وزارتخانه ای هم معاونین توسعه منابع مدیریت وزارتخانه ها و استانداری ها و رؤسای ادارات شهرستانی تعیین شده اند.


او تصریح کرد: سامانه 190 وزارت بهداشت به صورت هوشمند دریافت کننده هرگونه گزارش تخلف از سوی مردم خواهد بود که البته در پی رسیدگی به گزارشات مردمی، برای حوزه اداری درج در پرونده، کسر از حقوق و یا انفصال از خدمت اعمال خواهد شد.

 

قاسمی در مورد الزام تردد برخی افراد در ساعات محدودیت تردد گفت: افراد می توانند به صورت شخصی به استانداری ها مراجعه و مدارک مشخص و قانع کننده در مورد الزام به تردد را ارائه نمایند که در صورت قبول ادله فرد، شماره پلاک او گرفته می شود و به راهنمایی رانندگی اعلام می گردد؛ پس از ثبت شماره پلاک افراد در سامانه های راهنمایی رانندگی، مجوز تردد برای افراد صادر خواهد شد ضمناً در این پروسه، ضرورت مشاغل باید تأیید گردد.

پایان پیام/50

نظر شما