شناسهٔ خبر: 4403126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فیروزی:

توسعه مراکز فرهنگی در استان کردستان ضروری است

سنندج – معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان خواستار توسعه مراکز فرهنگی در این استان به عنوان یک ضرورت مهم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فیروزی ظهر امروز در اولین جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار داشت: کردستان ظرفیت های خوب فرهنگی در اختیار دارد و باید با برنامه ریزی مناسب از تمامی این ظرفیت ها با هدف توسعه و اعتلا این استان بهره برداری شود.

وی با اشاره به نگاه ویژه مسئولان ارشد استان کردستان به برنامه ها و فعالیت های فرهنگی گفت: این دیدگاه باعث می شود که به شکل بهتری فعالیت های فرهنگی و هنری در استان کردستان مورد حمایت قرار گیرند.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان با اشاره به نامگذاری سال 94 تحت عنوان سال دولت و ملت همزبانی و همدلی از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: این نامگذاری نشان از اهمیت تغییر و رویکرد جدید به شمار می رود و همه باید در راستای تحقق شعار سال از تمامی ظرفیت های در اختیار بهره برداری کنیم.

وی به موفقیت های ایران اسلامی در عرصه بین الملل اشاره کرد و افزود: به رسمیت شناختن حق هسته ایران از سوی قدرت های جهانی از مهمترین دستاوردهای مذاکرات هسته ای است و این مذاکرات حقانیت جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت شناخت.

فیروزی با اشاره به دستاوردهای کسب شده به دنبال این تفاهم نامه افزود: با کسب این موفقیت همه قطعنامه هایی که علیه ایران صادر شده بود لغو شده و ائتلاف شوم بین المللی علیه ایران اسلامی با هدایت مقام معظم رهبری نیز از بین رفت.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با هدایت و مدیریت مدبرانه عیدی بسیار مهمی را با نامگذاری امسال به ملت و دولت عطا نمودند و باید قدر این نعمت را دانست و در جهت تحقق این نامگذاری با همت و تلاش و کوشش و وظیفه شناسی در جهت حل مشکلات مردم حرکت نمود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: وظیفه مهم همدلی و همزبانی با ایجاد ساز و کار تقسیم کار در جامعه و ادارات محقق خواهد شد و این امر در حوزه فرهنگ وهنر بسیار سنگین است.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان افزود: در حقیقت در حوزه فرهنگ وهنر با نشر دانش و ایجاد فضای تفاهم و گفتگو به همدلی و همزبانی کمک خواهیم کرد که در این راستا مهمترین وظیفه اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان و شهرستانهای تابعه این است که در راستای اعتلای فعالیت های فرهنگی در کردستان تلاش کنند.

وی عنوان کرد: در سال جاری باید تلاش شود تا انتخاباتی پر شور با همدلی و همزبانی مردم و دولت زمینه تحقق حماسه ای دیگر برای مردم ایران فراهم شده و نمایندگانی شایسته به مجلس راه پیدا کنند.

فیروزی در خصوص امکانات سخت افزاری فرهنگی هنری گفت: شهر سنندج به مراکز فرهنگی بیشتری نیاز دارد، در شهر سقز سالن اجتماعات گنجایش مردم علاقمند به تئاتر و برنامه فرهنگی هنری را ندارد، از امکانات موجود باید به نحو احسن استفاده نمود و شاخص بهره وری را با استفاده از سیستم مدیریت مشارکتی در ادارات بالا ببریم تا مردم شریف استان کمتر در گیر و دار امور اداری گرفتار شوند.

وی در پایان بر الکترونیکی نمودن همه امور دولتی تاکید و گفت: متاسفانه از امکانات مبحث الکترونیک به نحو احسن و بهینه استفاده نشده است، اصلاح نظام اداری کشور براساس دستور العمل موجود ضروری است، اثر بخشی دولت مکرر در فرمایشات رهبر وجود دارد، اقدامات بهره ورانه را حوزه کاری خویش مکتوب نموده تا در مصرف منابع نهایت صرفه جویی اعمال شود.

 

نظر شما