شناسهٔ خبر: 44014538 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گروه‌های فلسطینی سفر وزیر خارجه بحرین به تل‌آویو را محکوم کردند

تهران-ایرنا-گروه های مقاومت فلسطین سفر امروز وزیر خارجه بحرین به فلسطین اشغالی و دیدار با مقام های رژیم صهیونیستی را محکوم و آن را خنجری از پشت به فلسطینیان توصیف کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سفر وزیر خارجه بحرین که درصدر یک هیات سیاسی بامداد امروز چهارشنبه در اولین پرواز تجاری از منامه به سوی مناطق اشغالی فلسطین وارد تل آویو شد، با موجی از خشم گروه های مقاومت فلسطین همراه شده است.

شبکه المیادین گزارش داد که گروه های مقاومت فلسطین ضمن محکومیت سفر وزیر امور خارجه بحرین که برای روابط بیشتر با رژیم اشغالگر قدس صورت گرفته، آنرا یک تحقیر برای بحرین و خنجری در میان امیدهای مردم فلسطین توصیف کردند.

عبداللطیف الزیانی وزیرخارجه بحرین در کنفرانس مطبوعاتی با همتای صهیونیستی از درخواست رسمی دولت متبوعش بر افتتاح سفارت در تل آویو خبر داد.

گابی اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم موافقت دولتش را با افتتاح متقابل سفارت خانه ها اعلام کرد.

اشکنازی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت: ما برای مبادله گشایش سفارتخانه ها توافق کرده ایم.

وی همچنین از طرف فلسطینی خواست که مذاکرات را از سر بگیرد.

سفر وزیر خارجه بحرین به فلسطین اشغالی پس از تصویب توافق نامه عادی سازی روابط با منامه در پارلمان رژیم صهونیستی در یکشنبه گذشته و همچنین سفر مایک پمپئو در هفته اخیر به تل آویو صورت گرفته است.

زیانی سفرش به تل آویو را یک شروع استراتژیک برای حفظ منافع مشترک کشورش و رژیم صهیونیستی دانست.

 وی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی را مایهی ثبات منطقه خواند و آنرا در راستای تحقق و حمایت از صلح قلمداد کرد.

وزیر خارجه بحرین از همتای صهیونیست خود برای دیدار از منامه دعوت کرد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیز خبر داد که قرار است نشستی سه جانبه با حضور وزیر خارجه بحرین و آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شود.

بحرین پس از برقراری روابط رسمی در ماه سپتامبر (شهریور) به دنبال گسترش همکاری با رژیم اشغالگر قدس است. 

طرف‌های صهیونیستی و بحرینی تفاهم نامه های زیادی را در چندین زمینه امضا خواهند کرد، از جمله مهمترین آنها همکاری های تجاری و اقتصادی ، ناوبری هوایی و فعالیت شرکت های هواپیمایی است.

بسیاری از مردم بحرین تاکنون چندین بار با برگزاری تجمعات و راهپیمایی های اعتراضی، مخالفت خود را با عادی سازی روابط کشورشان با رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند.

نظر شما