شناسهٔ خبر: 43918254 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توهم تقلب ترامپ و ادامه پیشتازی بایدن

تهران–ایرنا –با گذشت ۱۱روز از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، وی درحالی نتیجه انتخابات۲۰۲۰ را نمی پذیرد که جو بایدن رقیب دموکرات همچنان پیشتاز و  ترامپ در توهم تقلب انتخاباتی به سر می برد.  

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، شبکه خبری آمریکایی «ای. بی. سی نیوز» اعلام کرد در تازه ترین آمار به روز رسانی شده از آرای انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا جو بایدن توانسته از از مجموع ۵۳۸ آرای الکترال، ۳۰۶ رای را به دست آورد، یعنی ۳۷ رای الکترال بیش از حد نصاب لازم برای پیروزی درانتخابات ریاست جمهوری آمریکا.

بنابراین گزارش ترامپ نیز تنها توانسته است ۲۳۲ آرای الکترال را کسب کند که  اختلاف آرای الکترال ترامپ نسبت به بایدن به ۷۴ آرای الکترال رسیده است، اختلافی که به گفته تحلیلگران سیاسی با فرض تغییر در شمارش آرا و برگشت برخی از آرای الکترال ایالت ها، بازهم ترامپ قادر به کاستن از فاصله انتخاباتی خود با بایدن نخواهد بود.

ترامپ، عدم اطمینان به آینده دولت خود

ای. بی. سی نیوز درباره باخت ترامپ نوشت: پس از محرز شدن پیروزی بایدن در انتخابات، ترامپ خود را در کاخ سفید حبس کرد اما سرانجام روز۲۳ آبان ماه در محوطه «باغ رُز» این عمارت خود را نشان داد و درحالی که هیچ اشاره مستقیمی به انتخابات و نتیجه آن نکرد اما نشان داد که نسبت به آینده دولت خود نامطمئن است، وی در این حضور به هیچ یک از پرسش خبرنگاران پاسخی نداد.

پنسیلوانیا بازشماری آرا نخواهد شد

درحالی که  در روزهای اخیر ترامپ در شبکه اجتماعی توئیتر به نتایج انتخابات حمله برده و از بازشماری آرای انتخاباتی در برخی از ایالت های کلیدی توسط تیم انتخاباتی خود خبر داده بود، این رسانه آمریکایی گزارش داد: «کتی بوکوار» (Kathy Boockvar) دستیار فرماندار ایالت پنسیلوانیا اعلام کرد که دستور بازشماری آرا در این ایالت داده نخواهد شد، گزینه ای که ستاد انتخاباتی ترامپ تلاش به بازگرداندن نتایج آرای این ایالت از آمریکا را داشتند.

تیم ترامپ از بازنگری شمارش در آریزونا صرف نظر کرد

تارنمای خبری آمریکایی «هیل» نیز گزارش داد: ستاد انتخاباتی ترامپ روز گذشته (جمعه) از دادخواست حقوقی خود مبنی بر باز نگری شمارش در ایالت آریزونا درست ساعاتی پس از آنکه پیشتاری بایدن دراین انتخابات مسجل شد، صرف نظر کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس آرای مردمی جو بایدن دراین دور از انتخابات آمریکا به بیش از ۷۸ میلیون رای و ترامپ نیز بالغ بر ۷۲میلیون رای رسید.

اگرچه ترامپ در روزهای بعد از پایان انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) در رقابت با جو بایدن نتوانست آرای الکترال ایالت های کلیدی را حفظ کند اما وی به دنبال آن است تا از طریق شکایات و پیگیری دعاوی حقوقی آرای بایدن را در این ایالت‌ها باطل کند.

هرچند شنبه گذشته بایدن به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری معرفی شد اما ترامپ شکست را نپذیرفته و مدعی تقلب در انتخابات شده است.

**۱۳۰۲**

نظر شما