شناسهٔ خبر: 43906439 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

از شهریه ۳۰ میلیونی تا دانشگاهی که هیچ تخفیفی نمی‌دهد؛

شهریه پردیس‌ خودگردان دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال ۹۹ +جدول

برای دانشجویان جدیدالورود مقطع دکتری عمومی و کارشناسی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ پردیس خودگردان شهریه علی‌الحساب اعلام کرده است. فیش واریزی برای دانشجویان شهریه پرداز رشته‌های کارشناسی به مبلغ ۶۰ میلیون ریال و رشته‌های دکتری عمومی مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال اعلام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۹ دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کردند که عمده پذیرش دانشجویان در بهمن ماه ۹۹ خواهد بود. برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی شهریه خود را به صورت علی‌الحساب اعلام کرده‌اند و برخی دیگر از دانشگاه‌ها تاکید کرده‌اند که این شهریه تنها بخشی از شهریه اصلی است و شهریه اصلی در زمان ثبت نام به طور کامل اخذ می‌شود.

بیشتر دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرده‌اند که با توجه به مجازی بودن ترم تحصیلی، ممکن است تغییراتی در اعداد شهریه به وجود بیاید که منوط به تصویب هیات امنای دانشگاه‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید// شهریه تحصیل دوره‌های پولی دکتری ۱۰ دانشگاه بزرگ تهران +جدول

1- دانشگاه علوم پزشکی ایران
شهریه دانشجویان جدیدالورود پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران، ورودی بهمن ۱۳۹۹ نیز اعلام شد. شهریه سالانه ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت.

شهریه پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال ۹۹ +جدول

2- دانشگاه علوم پزشکی همدان
برای دانشجویان جدیدالورود مقطع دکتری عمومی و کارشناسی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ پردیس خودگردان شهریه علی‌الحساب اعلام کرده است. فیش واریزی برای دانشجویان شهریه پرداز رشته‌های کارشناسی به مبلغ ۶۰ میلیون ریال (به صورت علی‌الحساب) و رشته‌های دکتری عمومی مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال (به صورت علی‌الحساب) اعلام شده است. مابقی شهریه پس از انتخاب واحد متعاقباً اعلام می‌شود.

سفته جهت تضمین با مبالغ: ۵۰۰ میلیون ریال جهت دانشجویان دکتری، ۳۰۰ میلیون ریال جهت دانشجویان کارشناسی ارشد نا پیوسته و مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال جهت دانشجویان کارشناسی باید ارائه شود.

3- دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
این دانشگاه به پذیرفته شدگان کنکور سراسری ۹۹ اعلام کرده است که این پردیس به هیچ عنوان با انصراف دانشجویان ثبت نام شده بدلیل قبولی در کنکور سال بعد موافقت نمی‌کند. این دانشگاه شهریه پیشنهادی به هیات امنای دانشگاه را برای پذیرفته شدگان سال ۹۹ اعلام کرده و تاکید کرده است هیچ‌گونه تخفیفی در مورد شهریه اعمال نمی‌شود.

شهریه پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال ۹۹ +جدول

4- دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
این دانشگاه  برای دانشجویان ورودی سال ۹۹ مبالغ شهریه را به صورت علی‌الحساب اعلام کرده است. پردیس خودگردان این دانشگاه تاکید کرده است که سفته بانکی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان دریافت می‌شود.

شهریه پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال ۹۹ +جدول

5- دانشگاه علوم پزشکی کاشان
شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز اعلام کرده است که پذیرفته شدگان پزشکی را در بهمن ۱۳۹۹ پذیرش می‌کند و دانشجویان می‌توانند با پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به صورت آنلاین از ۲۴ آبان ۹۹ ثبت نام خود را تکمیل کنند.

با توجه به شروع به تحصیل دانشجویان پزشکی ورودی جدید پردیس خودگردان از بهمن ۱۳۹۹؛ اطلاعیه‌ها، آشنایی با دانشکده و گروه، قوانین و مقررات، نحوه انتخاب واحد، نحوه حضور در کلاس‌های مجازی؛ از اول آذر ۱۳۹۹ بر روی سایت پردیس خودگردان قرار خواهد گرفت. با توجه به دستور ستاد ملی کرونا کلاس‌ها به صورت مجازی (غیر حضوری) برگزار می‌شود.

6- دانشگاه علوم پزشکی گیلان
دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرده است دانشجویان ورودی از طریق کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ باید شهریه تحصیلی را در زمان ثبت نام پرداخت کنند و باید چک تضمین ارائه کنند.

بخش اول مبلغ شهریه صرفاً به صورت چک تضمین شده بانکی دریافت می‌شود و شهریه اعلام شده علی‌الحساب بوده و در صورت تغییر مبلغ شهریه متعاقباً به دانشجویان اعلام می‌شود.

برای رشته پزشکی چک تضمین شده بانکی به مبلغ ۸۵ میلیون ریال و برای رشته دندانپزشکی چک تضمین شده بانکی به مبلغ ۹۰ میلیون ریال دریافت می‌شود.

7-دانشگاه علوم پزشکی گلستان
این دانشگاه نیز نیز میزان شهریه علی‌الحساب دانشجویان را برای دو نیمسال اعلام کرده است.

شهریه پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال ۹۹ +جدول

8- دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز شهریه علی‌الحساب پذیرفته شدگان پردیس خودگردان ورودی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ برای دو مقطع اعلام شده است. این دانشگاه اعلام کرده که افزایش سالانه شهریه برای دانشجویان ورودی ۹۹ منظور خواهد شد.

برای مقطع تحصیلی کارشناسی میزان شهریه یکسال تحصیلی مبلغ ۱۶۹.۳۸۹.۰۰۰ ریال است و برای مقطع تحصیلی دکتری حرفه‌ای میزان شهریه یکسال تحصیلی مبلغ ۳۰۱.۱۳۶.۰۰۰ ریال است.

9- دانشگاه علوم پزشکی زنجان
دانشگاه علوم پزشکی زنجان اعلام کرده است که پذیرفته شدگان شهریه پرداز دانشگاه پس از واریز مبلغ تعیین شده شهریه طی فیش بانکی به نام شخص دانشجو و قید عنوان رشته قبولی در فیش مذکور باید تصویر فیش شهریه را در قسمت ثبت نام الکترونیکی بارگذاری کرده و اصل فیش پرداختی را به همراه سایر مدارک ثبت نامی به صورت پستی ارسال کنند.

شهریه پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال ۹۹ +جدول

10- دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
دانشگاه علوم پزشکی اردبیل شهریه دانشجویان جدیدالورود سال ۹۹ را به صورت علی‌الحساب اعلام کرده است.

شهریه پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال ۹۹ +جدول

منبع: مهر

نظر شما