شناسهٔ خبر: 43903923 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس :

استان فارس برای تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده مشکلی ندارد/ دپوی ۱۳ میلیون ماسک در انبارها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: ۱۳ واحد صنعتی فارس موفق به دریافت کد IRC شدند و توان تولید این واحدها ۲ میلیون ماسک است پس بنابراین مشکلی در زمینه تولید ماسک در فارس نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا، حمیدرضا ایزدی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با ارائه گزارشی از تامین اقلام بهداشتی و ضدعفونی در استان فارس افزود: 13 واحد صنعتی فارس موفق به دریافت کد IRC شدند و سهمیه پارچه "اسپان باند" و "ملت بلون" را دریافت کردند و توان تولید این واحدها 2 میلیون ماسک است پس بنابراین مشکلی در زمینه تولید ماسک نداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 13 میلیون و 35 هزار ماسک ساده، ماسک کودک و ماسک n95 در انبارهای این 13 واحد داری کد IRC موجود است، بیان کرد: برای تامین پارچه "اسپان باند" 10 واحد تولیدکننده در کشور وجود دارد که مشکل خاصی در این مورد نداریم اما در مورد تامین پارچه "ملت بلون" کماکان با مشکل روبه‌رو هستیم.

ایزدی با بیان اینکه واحدهای تولیدکننده الکل فارس مشکل خاصی ندارند و توان تولید 4 واحد الکل‌سازی فارس 35 هزار لیتر در روز است، گفت: موجودی محلول‌های ضدعفونی فارس 40 هزار لیتر است و مورد خاصی برای تامین وجود ندارد.

وی افزود: محلول‌های ضد عفونی جز تولیداتی هستند که قیمت آنها به صورت کشوری مشخص می‌شود اما "ملاس چغندر" و "شربت دکستروز" که ماده اولیه تولید الکل هستند افزایش قیمت داشته و همین موضوع مقداری نگرانی برای ما ایجاد کرده زیرا قیمت مواد ضدعفونی‌کننده ثابت اما هزینه‌های تولید در حال افزایش است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خاطرنشان کرد: در حال حاضر 396 هزار و 135 جفت دستکش در انبارها موجود است و این خارج از تولید روزانه است و علاوه بر این 780 هزار پد الکی هم در انبارها موجود است.

وی عنوان کرد: تا الان از 413 نفر از کارکنان ما 78 نفر به کرونا مبتلا شدند و تقریبا بیش از 21 درصد کارکنان ما به این بیماری مبتلا شده‌اند.

نظر شما