شناسهٔ خبر: 43850279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

الکل تولیدی استان فارس با اولویت تامین نیاز استان توزیع شود

گروه استان‌ها- استاندار فارس گفت: برای رفع مشکلات واحدهای تولیدکننده مواد شوینده و ضدعفونی الکل تولیدی فارس با اولویت تامین نیاز استان توزیع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، عنایت الله رحیمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت با بیان اینکه در ارتباط با تامین نیاز الکل واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی‌ قبلا درخواست کردیم الان هم درخواست می‌کنیم و دستور می‌دهیم که الکل تولیدی فارس با اولویت تامین نیاز استان توزیع شود اظهار داشت: اگر فارس توانست با الکل تولیدی خود نیازش را برطرف کند مازاد آن را برای توزیع در استان‌های دیگر به وزارت بهداشت و درمان می‌دهد.  

وی خطاب به مسئولان علوم پزشکی فارس با بیان اینکه اگر شما نمی‌توانید، این را از قول من مکتوب کنید و اعلام کنید که استاندار دستور داده که اول نیاز استان و بعد نیاز بقیه کشور را تامین کنیم افزود: ضمن اینکه اگر قرار بر تامین نیاز استان‌های دیگر است به جای الکل که مواد اولیه است تولیداتمان که مواد شوینده و مواد ضدعفونی‌کننده است را به استان‌های دیگر می‌دهیم.

استاندار فارس با بیان اینکه سازمان صمت فارس هم تلاش کند ظرفیت کارخانجات موجود تولید الکل را با نوسازی و بهینه‌سازی خطوط تولید بالا ببرد زیرا اگر ظرفیت تولید بالا بالا برود قادر به تامین نیاز بقیه استان‌ها هم خواهیم بود، گفت: اگر متقاضی جدید برای تولید الکل داریم در ارائه مجوز سرعت عمل داشته باشید تا تولیدات افزایش پیدا کنند.  

وی در مورد نارضایتی واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی در زمینه دو ماهه بودن اعتبار کد IRC، گفت: در ارتباط با کد IRC درخواستمان این است که دانشگاه علوم پزشکی این کدها را  6 ماهه بدهد که حداقل این تولیدکنندگان بتوانند برنامه‌ریزی برای تولید و فروش داشته باشند و از طرفی پیگیر دائمی کردن این کدها باشد.

رحیمی با بیان اینکه برای حمایت از واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی کننده استان فارس به دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها  و بانک‌ها بخشنامه شود که برای تامین مواد ضدعفونی‌کننده اولویت با خرید محصولات استان است و مجموعه بازرسی هم مکلف به رصد این موضوع شود، تاکید کرد: اگر ببینیم که دستگاه اجرایی، بانک و شهرداری‌ها برای تامین مواد ضدعفونی کننده از محصولات خارج از استان استفاده کرده قطعا برخورد قانونی با مدیر دستگاه می‌شود.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها در مورد کم کاری در صنعتی شدن فارس، گفت: با این اظهار نظرها در واقع تلاش‌های نظام نادیده گرفته می‌شود زیرا قبل از انقلاب در استان فارس یک پالایشگاه، یک پتروشیمی، یک صنایع الکترونیک، یک کارخانه سیمان و چند تا کارخانه تولیدی مثل آزمایش فعال بود و در 40 سال گذشته کارخانه سیمان فارس از یک به 11 رسیده است.

وی افزود: در فارس که هیچ صنایع مادری وجود نداشت الان دو کارخانه فولاد فعال داریم، بزرگترین کارخانه آلومینیوم، کارخانه کربنات سدیم و شایان دیزل در فارس احداث شده و متعجب شدم عزیزانی که موارد و مصداق‌های به این بزرگی را نمی‌بینند چطور می‌خواهند مسائل و مشکلات مردم را احصا کنند.

استاندار فارس گفت: ما هم قبول داریم که استان فارس از یک عقب ماندگی تاریخی صنعتی برخوردار است و آن هم به این علت بوده که استراتژی توسعه استان فارس بر مبنای کشاورزی تعریف شده بود اما امروز به این ضرورت رسیدیم که باید به سمت و سوی صنعتی شدن برویم و با تلاش همه عزیران در مجلس و دولت فرایند و مسیر خوبی در پیش است و امیدوارم که با همکاری همه دستگاه‌ها سرعت صنعتی شدنمان را تسریع بخشیم.

انتهای پیام/422/ح

نظر شما