شناسهٔ خبر: 43803311 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کارگاه آموزش نرم ‌افزار ارکد برگزار می شود

انجمن علمی مکاترونیک دانشگاه شهید بهشتی، کارگاه آموزش نرم‌افزار "Orcad" را برگزار می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، نرم افزار ارکد پی اس پایس (OrCAD PSpise) یکی از بهترین‌های شبیه سازی می‌باشد. با این نرم افزار می‌توان خیلی از مدارات را شبیه سازی کرد و با قابلیت هایی، چون اضافه کردن نویز و ... می‌توان نتایج دقیق و جامعی از عملکرد مدار بدست آورد. این نرم افزار از شبیه ساز قدرتمند pspise برای شبیه سازی استفاده می‌کند.

"معرفی نرم‌افزار شبیه سازی Orcad و محیط‌های Capture و PSpice"، "معرفی محیط و امکانات محیط Capture برای ترسیم مدارهای الکتریکی/ الکترونیکی"، "نحوه اضافه کردن کتابخانه‌ها و ارائه توضیحات راجع به انواع منابع مستقل و وابسته و قطعات"، "روش ترسیم مدار در محیط Capture"، "معرفی انواع روش‌های شبیه سازی متداول و مورد نیاز در دروس مدارهای الکتریکی و الکترونیک آنالوگ و دیجیتال"، "معرفی محیط و امکانات نرم افزار PSpice"، "کار با ابزار Trace"،"حل چند مثال متنوع از روش‌های شبیه سازی (شبیه سازی حوزه زمان - حوزه فرکانس - DC Sweep و Parametric Sweep"، "بررسی و شبیه سازی منحنی مشخص‌های دیود و ترانزیستور BJT و MOSFET"، "بررسی و شبیه سازی تعدادی از مدارهای تقویت کننده ترانزیستوری (تقویت کننده‌های آنالوگ) و انجام تحلیل‌های مورد نیاز مناسب برای دروس الکترونیک ۱ و ۲" ازجمله مطالب سرفصل های آموزشی این دوره است.

این دوره با تدریس مهندس مهدی قوامی نژاد، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۱ و ۲۲ آبان به صورت مجازی برگزار می شود کلیه شبیه‌سازی‌ها در هر جلسه برای شرکت کنندگان ارسال خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام در این  دوره با آیدی amir_nathan۹۹@ و Dorsamgh@ در ارتباط باشند.

انتهای پیام

نظر شما