شناسهٔ خبر: 43721505 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اعلام هویت مهاجم کشته شده در حمله تروریستی وین

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر کشور اتریش تاکید کرد که مهاجم کشته شده در حمله خونین شب گذشته پایتخت این کشور، اهل مقدونیه شمالی بوده و پیشتر نیز برای سفر به سوریه تلاش کرده بود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از روزنامه اینترنتی «ایلاف» عربستان، «کارل نیهامر»، وزیر کشور اتریش بعد از ظهر امروز (سه شنبه) اعلام کرد که یکی از عاملان حمله خونین شب گذشته در مرکز شهر وین، پایتخت این کشور که تاکنون چهار کشته و بیش از ۱۰ زخمی بر جای گذاشته، دارای تابعیت اتریش و مقدونیه شمالی بوده و سال گذشته میلادی نیز به جرم تروریستی به دلیل تلاش برای سفر به سوریه محکوم شده بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه (AFP)، نیهامر در گفت و گو با خبرگزاری رسمی اتریش (APA) در این باره تاکید کرد که این عامل حمله تروریستی وین، یک جوان ۲۰ ساله و از هواداران گروهک تروریستی داعش بوده و به ضرب گلوله نیروهای پلیس از پای درآمده است.

بر اساس این گزارش، فرد مذکور در اواخر ماه آوریل سال گذشته میلادی به اتهام تلاش برای سفر به سوریه جهت پیوستن به تروریست های داعش، به ۲۲ ماه زندان محکوم شده بود با این حال در اوایل دسامبر همان سال از آزادی زودهنگام و مشروط برخوردار شد.

در همین حال، «فلورین کلنک»، سردبیر هفته نامه خبری «فالتر» اتریش نیز در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، اعلام کرد که مهاجم کشته شده در حمله تروریستی وین، در این شهر به دنیا آمده و بزرگ شده با این حال دارای تبار آلبانیایی است و پدر و مادرش نیز از اهالی مقدونیه شمالی هستند.

کلنک در این پیام توییتری بدون آن که منبع اطلاعات خود را فاش کند، تاکید کرد که فرد مذکور «کورتین اس» نام داشته و برای سازمان اطلاعات داخلی اتریش نیز شناخته شده بوده چرا که در میان ۹۰ افراط گرای دارای تابعیت این کشور قرار داشته که به دنبال سفر به سوریه برای پیوستن به داعش بودند با این حال پلیس گمان نمی کرده که وی از توانایی برنامه ریزی حمله تروریستی در شهر وین برخوردار باشد.

لازم به ذکر است که بنا بر اعلام مقامات اتریش، شهر وین شامگاه دوشنبه شاهد تیراندازی و حملات مسلحانه عناصر وابسته به گروهک تروریستی داعش به شش مکان مختلف در نزدیکی بزرگ ترین کنیسه یهودیان شهر بوده و در نتیجه آن نیز دست کم چهار نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

خبر اصلی را در ایلاف ببینید

نظر شما