شناسهٔ خبر: 43712356 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین خبرها از حمله وین؛ ۴ غیرنظامی و یک مهاجم کشته شدند/ اتریش، مهاجم را داعشی خواند/ محکومیت جهانی حمله

صاحب‌خبر -

شفقنا- حمله مسلحانه به چند نقطه در پایتخت اتریش، شماری کشته و زخمی بر جای گذاشته و واکنش گسترده جهانی در محکومیت آن را در پی داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، مقامات رسمی اتریش اعلام کردند که شهر وین، پایتخت این کشور شامگاه دوشنبه شاهد حمله برخی افراد مسلح به شش مکان مختلف در نزدیکی بزرگ ترین کنیسه یهودیان شهر بوده و در نتیجه آن نیز تاکنون شماری از افراد کشته و زخمی شدند.

در همین حال، نهادهای اتحادیه اروپا و شمار زیادی از کشورهای این قاره و جهان از جمله منطقه خاور میانه، به حمله وین واکنش نشان داده و آن را به شدت محکوم کردند.

اعلام هویت مهاجم کشته شده در حمله تروریستی وین

شفقنا- وزیر کشور اتریش تاکید کرد که مهاجم کشته شده در حمله خونین شب گذشته پایتخت این کشور، اهل مقدونیه شمالی بوده و پیشتر نیز برای سفر به سوریه تلاش کرده بود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از روزنامه اینترنتی «ایلاف» عربستان، «کارل نیهامر»، وزیر کشور اتریش بعد از ظهر امروز (سه شنبه) اعلام کرد که یکی از عاملان حمله خونین شب گذشته در مرکز شهر وین، پایتخت این کشور که تاکنون چهار کشته و بیش از ۱۰ زخمی بر جای گذاشته، دارای تابعیت اتریش و مقدونیه شمالی بوده و سال گذشته میلادی نیز به جرم تروریستی به دلیل تلاش برای سفر به سوریه محکوم شده بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه (AFP)، نیهامر در گفت و گو با خبرگزاری رسمی اتریش (APA) در این باره تاکید کرد که این عامل حمله تروریستی وین، یک جوان ۲۰ ساله و از هواداران گروهک تروریستی داعش بوده و به ضرب گلوله نیروهای پلیس از پای درآمده است.

بر اساس این گزارش، فرد مذکور در اواخر ماه آوریل سال گذشته میلادی به اتهام تلاش برای سفر به سوریه جهت پیوستن به تروریست های داعش، به ۲۲ ماه زندان محکوم شده بود با این حال در اوایل دسامبر همان سال از آزادی زودهنگام و مشروط برخوردار شد.

در همین حال، «فلورین کلنک»، سردبیر هفته نامه خبری «فالتر» اتریش نیز در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، اعلام کرد که مهاجم کشته شده در حمله تروریستی وین، در این شهر به دنیا آمده و بزرگ شده با این حال دارای تبار آلبانیایی است و پدر و مادرش نیز از اهالی مقدونیه شمالی هستند.

کلنک در این پیام توییتری بدون آن که منبع اطلاعات خود را فاش کند، تاکید کرد که فرد مذکور «کورتین اس» نام داشته و برای سازمان اطلاعات داخلی اتریش نیز شناخته شده بوده چرا که در میان ۹۰ افراط گرای دارای تابعیت این کشور قرار داشته که به دنبال سفر به سوریه برای پیوستن به داعش بودند با این حال پلیس گمان نمی کرده که وی از توانایی برنامه ریزی حمله تروریستی در شهر وین برخوردار باشد.

آلمان کنترل‌ مرزهایش با اتریش را تشدید کرد

در پی حمله مرگبار شامگاه دوشنبه در شهر وین اتریش و متواری شدن عاملان آن، آلمان از تشدید کنترل مرزهایش با این همسایه جنوبی خبر داد.

به گزارش شفقنا، تارنمای «تاگس شاو» متعلق به شبکه اول تلویزیون آلمان امروز (سه شنبه) در رابطه با نگرانی مقامات این کشور در پی وقوع حملات تروریستی در پایتخت اتریش، نوشت: پلیس آلمان با هوشیاری بیشتری مرز آلمان و اتریش را کنترل می کند.

سخنگوی پلیس آلمان در پوتسدام در این باره گفت: نیروهای ما در مرزها با حساسیت بیشتری عمل می کنند. اکنون «تمرکز تاکتیکی» ما روی مرزها است.

«کریستیان لمبرشت»، وزیر دادگستری آلمان نیز حملات شب گذشته در ۶ منطقه وین که به کشته شدن دست کم چهار نفر انجامید، را شوکه کننده خواند و به اتریش اطمینان داد که برلین از هیچ گونه پشتیبانی از این کشور دریغ نمی کند.

وی ضمن تاکید بر این که تروریسم تهدیدی شدید و بسیار جدی در اروپا است، گفت: ما باید با تمام قدرت در برابر نفرت و خشونت بایستیم و از شیوه زندگی و انسجام جامعه اروپایی خود با هم دفاع کنیم.

نتانیاهو حمله وین را محکوم کرد

نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس حمله شب گذشته در وین را محکوم و همدردی کامل خود را با اتریش اعلام کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از النشره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به حادثه تروریستی شب گذشته در وین گفت: مردم متمدن در هر مکانی باید برای نابودی تروریسم متحد شوند؛ اسرائیل این حمله وحشیانه را محکوم می کند و همدردی کامل خود را با مردم اتریش اعلام می کند.

پوتین حمله تروریستی در وین را محکوم کرد

رئیس جمهوری روسیه نیز حمله شب گذشته در پایتخت اتریش را که محکوم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اسکای نیوز عربی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به حمله شب گذشته در شهر وین که به کشته شدن ۴ نفر انجامید واکنش نشان داد.

وی در این باره نوشت: ما این حمله را محکوم می کنیم؛ آماده همکاری با اتریش و دیگر کشورها برای مبارزه با تروریسم هستیم.

مرکل: در راه مبارزه با «تروریسم اسلامی» با اتریش همراه هستیم

صدراعظم آلمان به حمله تروریستی پایتخت اتریش واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، آنگلا مرکل طی سخنانی که سخنگوی وی در حساب توییتری خود منتشر کرده، اعلام کرد که از حمله تروریستی دوشنبه شب در وین شوکه شده و با اتریش در مبارزه با آن چه «تروریسم اسلامی» نامید، اعلام همبستگی می کند.

مرکل گفت: ساعات خیلی سخت و وحشتناکی بود که وین را زیر حملات تروریستی ببینیم؛ ما با مردم و نیروهای امنیتی اتریش هستیم؛ ما آلمانی‌ها با دوستان اتریشی خود همدل و متحد هستیم؛ مقابله با تروریسم اسلامی نبرد مشترک ما است.

رئیس جمهوری روسیه نیز حمله شب گذشته در پایتخت اتریش را که محکوم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اسکای نیوز عربی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به حمله شب گذشته در شهر وین که به کشته شدن ۴ نفر انجامید واکنش نشان داد.

وی در این باره نوشت: ما این حمله را محکوم می کنیم؛ آماده همکاری با اتریش و دیگر کشورها برای مبارزه با تروریسم هستیم.

مرکل: در راه مبارزه با «تروریسم اسلامی» با اتریش همراه هستیم

صدراعظم آلمان به حمله تروریستی پایتخت اتریش واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، آنگلا مرکل طی سخنانی که سخنگوی وی در حساب توییتری خود منتشر کرده، اعلام کرد که از حمله تروریستی دوشنبه شب در وین شوکه شده و با اتریش در مبارزه با آن چه «تروریسم اسلامی» نامید، اعلام همبستگی می کند.

مرکل گفت: ساعات خیلی سخت و وحشتناکی بود که وین را زیر حملات تروریستی ببینیم؛ ما با مردم و نیروهای امنیتی اتریش هستیم؛ ما آلمانی‌ها با دوستان اتریشی خود همدل و متحد هستیم؛ مقابله با تروریسم اسلامی نبرد مشترک ما است.

افزایش قربانیان حمله وین به ۴ کشته

مقامات اتریش تاکید کردند که حمله مسلحانه شب گذشته در پایتخت این کشور تاکنون جان چهار غیر نظامی را گرفته در حالی که یکی از مهاجمان نیز از پای درآمده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از پایگاه اینترنتی «۲۴» امارات، خبرگزاری رسمی اتریش (APA) پیش از ظهر امروز (سه شنبه) اعلام کرد که یکی دیگر از زخمی های حمله تروریستی شب گذشته در مرکز شهر وین، پایتخت این کشور، جان خود را از دست داده تا شمار غیر نظامیان کشته شده در حمله به چهار تن افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، روزنامه «کوریر» اتریش نیز خبر افزایش شمار کشته شدگان حمله تروریستی وین به چهار غیر نظامی به علاوه یکی از مهاجمان که به دست نیروهای پلیس از پای درآمد را به نقل از «مایکل لودویگ»، شهردار این شهر مخابره کرد.

در همین حال، شبکه خبری «الحدث» عربستان نیز گزارش داد که «کارل نیهامر»، وزیر کشور اتریش افزایش شمار قربانیان حمله تروریستی وین به چهار غیر نظامی به دنبال مرگ یک زن ۴۰ تا ۵۰ ساله بر اثر شدت جراحت وارد شده را تایید کرده است.

شبکه «اسکای نیوز عربی» نیز به نوبه خود گزارش داد که فرمانده پلیس شهر وین در یک کتفرانس خبری، از کشته شدن چهار غیر نظامی از جمله دو مرد و یک زن در حمله شب گذشته این شهر خبر داده است.

این شبکه خبری همچنین از رسانه های اتریشی نقل کرد که حمله تروریستی وین دست کم ۱۲ زخمی نیز بر جای گذاشته و هفت تن از آنها در شرایط بحرانی به سر می برند.

عربستان و امارات حمله وین را به شدت محکوم کردند

وزارت خارجه عربستان و امارات ضمن محکومیت شدید حمله مسلحانه شب گذشته در پایتخت اتریش، بر مخالفت خود با تروریسم و خشونت تاکید کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) صبح امروز (سه شنبه) در خبری کوتاه، از وزارت امور خارجه این کشور نقل کرد که ریاض حمله تروریستی شب گذشته در مرکز شهر وین، پایتخت اتریش را به شدت محکوم و تقبیح می کند.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه عربستان ضمن تاکید بر همبستگی این کشور با اتریش در زمینه اتخاذ همه تدابیر لازم برای حفظ امنیت و حفاظت از شهروندان خود در برابر گرایش های افراط گرایانه، اقدامات تروریستی و همه انواع خشونت، به دولت و مردم این کشور و بستگان قربانیان حمله وین تسلیت گرفته و برای زخمی های این حادثه نیز آرزوی شفای عاجل کرد.

در همین حال، خبرگزاری رسمی امارات (وام) نیز گزارش داد که وزارت امور خارجه و همکاری بین المللی این کشور با صدور بیانیه ای، تاکید کرده که ابوظبی حمله تروریستی شب گذشته در مرکز شهر وین که شماری کشته و زخمی بر جای گذاشته را به شدت محکوم می کند.

وزارت خارجه امارات در بیانیه خود ضمن تاکید بر مخالفت همیشگی این کشور با همه انواع خشونت و تروریسم که ایجاد ناامنی و بی ثباتی را دنبال می کند و با مبانی و ارزش های مذهبی و انسانی در تضاد است، به خانواده و بستگان قربانیان حمله وین تسلیت گرفته و برای زخمی های این حادثه نیز شفای عاجل را آرزو کرد.

پیام بایدن و همسرش در واکنش به حمله وین

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به حملات مسلحانه شب گذشته در پایتخت اتریش واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از البیان، جو بایدن در پیامی که در توییتر منتشر کرد، حمله شب گذشته در وین را محکوم کرد.

وی نوشت: من و همسرم قربانیان و خانواده آنها را یاد می کنیم؛ باید همگی برای مبارزه با خشونت و نفرت متحد شویم.

افزایش قربانیان حمله وین به ۳ کشته/ وزیر کشور اتریش: عامل حمله داعشی بود

رئیس پلیس وین از افزایش شمار قربانیان حمله تروریستی این شهر به سه کشته خبر داد و بنا بر اعلام وزیر کشور اتریش نیز، عامل حمله که توسط پلیس به قتل رسید، از عناصر داعش بود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اسکای نیوز عربی، رئیس پلیس شهر وین امروز (سه شنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: شمار قربانیان حمله ای که در مرکز وین رخ داد به سه کشته افزایش یافته است.

در حالی که رئیس پلیس وین اعلام کرد که در حمله تروریستی این شهر دو مرد و یک زن کشته شدند، «کارل نیهامر»، وزیر کشور اتریش نیز در یک نشست خبری، مسئولیت این حمله را بر عهده داعش گذاشت و تنها مهاجم شناخته شده حمله که به دست نیروهای پلیس کشته شد را تروریست افراطی خواند.

نیهامر در این باره گفت: شب گذشته شاهد حمله ای از دست کم یک تروریست بودیم. او یک فرد افراطی و از هواداران گروه تروریستی داعش بود.

ترامپ در واکنش به حمله وین: این حملات شرورانه باید متوقف شود

رئیس جمهوری آمریکا به حملات مسلحانه شب گذشته در پایتخت اتریش واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اسکای نیوز عربی، «دونالد ترامپ» در واکنش به این حملات در مرکز شهر وین که در جریان آن، شماری کشته و زخمی شدند و یکی از مهاجمان نیز خود را منفجر کرد، در توییتر نوشت: این حملات شرورانه باید متوقف شود.

صدراعظم اتریش: حمله وین تروریستی است/ ارتش در شهر مستقر می‌شود/ مهاجمان، مجهز و آموزش‌دیده هستند

صدر اعظم اتریش، حمله مسلحانه در پایتخت این کشور را تروریستی خوانده و از استقرار نیروهای ارتش در مرکز شهر برای حفاظت از اماکن عمومی و کمک به نیروهای پلیس خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «زباستیان کورتس»، صدر اعظم اتریش بامداد امروز (سه شنبه) در یک رشته پیام در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، به حملات مسلحانه به شش نقطه در مرکز شهر وین، پایتخت این کشور واکنش نشان داد.

کورتس در این باره نوشت: جمهوری ما دوران سختی را پشت سر می گذارد؛ می خواهم از همه خدمات اورژانس تشکر کنم که زندگی خود را به ویژه امروز برای امنیت ما به خطر می اندازند؛ پلیس ما تدابیر قاطعی علیه مسئولان این حمله تروریستی شنیع اتخاذ خواهد کرد.

صدر اعظم اتریش ضمن تاکید بر این که نیروهای پلیس موفق شدند یکی از عاملان حملات مسلحانه وین را از پای درآورند، افزود: به هیچ وجه به تروریسم اجازه نمی دهیم که ما را به وحشت بیندازد؛ با قدرت و با همه ابزارهای ممکن، با این حملات مبارزه خواهیم کرد.

کورتس همچنین اعلام کرد: دولت اتریش تصمیم گرفته برای آن که پلیس بتواند به طور کامل روی عملیات مبارزه با تروریسم تمرکز کند، نیروهای مسلح به صورت فوری مسئولیت حفاظت از دارایی هایی در وین را بر عهده بگیرد که پیش از این تحت حفاظت پلیس بودند.

صدر اعظم ۳۴ ساله اتریش در پایان نیز به بستگان قربانیان و زخمی شدگان حملات مسلحانه وین تسلیت گفته و از رهبران اتحادیه اروپا و شرکای بین المللی کشورش به دلیل اعلام همبستگی با آن، قدردانی کرد.

کورتس پس از آن نیز در یک سخنرانی تلویزیونی ضمن اعلام که تنها یکی از عاملان حملات مسلحانه شهر وین از پای درآمده و به نظر می رسد سایر مهاجمان همچنان آزاد هستند، اظهار داشت: اطلاعات در دسترس تاکنون حاکی از آن است که آنها بسیار خوب به اسلحه مجهز هستند، تفنگ در اختیار دارند و در سطح عالی آموزش دیده اند.

صدر اعظم اتریش با تاکید بر این که حملات مسلحانه وین بدون شک عملیات تروریستی است و هم اکنون نیز ۱۵ نفر زخمی هستند، تاکید کرد که تهدید در مرکز شهر همچنان پا بر جا است و در نتیجه ضرورت دارد که مردم در خانه های خود باقی بمانند.

کورتس ضمن ابراز امیدواری نسبت به این که عملیات ویژه تعقیب عاملان حملات مسلحانه وین حد اکثر چند ساعت به طول بینجامد سپس زندگی به حالت عادی خود بازگردد، اعلام کرد که مقامات اتریش هم اکنون نمی توانند هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با انگیزه های احتمالی این حمله ارائه بدهند.

واکنش اتحادیه اروپا و کشورهای این قاره به حملات وین

نهادهای اتحادیه اروپا و سران و مقامات شماری از کشورهای این قاره بی درنگ به حملات مسلحانه در پایتخت اتریش واکنش نشان داده و آن را به شدت محکوم کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رسانه های خبری عرب زبان، «شارل میشل»، رئیس شورای اروپایی وابسته به اتحادیه اروپا بامداد امروز (سه شنبه) در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، حملات مسلحانه به شش نقطه در مرکز شهر وین، پایتخت اتریش را به شدت محکوم کرد.

میشل در پیام توییتری خود در این باره نوشت: اروپا این اقدام بزدلانه ناقض زندگی و ارزش های انسانی را به شدت محکوم می کند؛ به دنبال حمله هولناک امشب، به فکر قربانیان و مردم وین هستم؛ با همه مردم اتریش اعلام همبستگی می کنیم.

کمیسیون اروپا، دیگر نهاد وابسته به اتحادیه اروپا نیز به نوبه خود حملات مسلحانه وین را وحشیانه خوانده و تاکید کرد که از آن احساس شوک و اندوه می کنند.

کمیسیون اروپا در ادامه نیز ضمن اعلام همبستگی کامل با اتریش در پی این حملات، تاکید کرد که از نفرت پراکنی و تروریسم قدرتمندتر هستند.

در همین حال، وزارت امور خارجه آلمان نیز ضمن تاکید بر این که اخبار هولناک و نگران کننده ای از وین می رسد، خاطر نشان ساخت که تسلیم نفرت پراکنی نخواهند شد و بدان که به دنبال تجزیه جوامع اروپایی است، اجازه فعالیت نمی دهند.

«مارک روته»، نخست وزیر هلند نیز حملات مسلحانه در پایتخت اتریش که تاکنون شماری کشته و زخمی بر جای گذاشته را هولناک توصیف کرد.

«الکساندر دی کرو»، نخست وزیر بلژیک نیز حملات مسلحانه وین را تروریستی و هولناک خواند و تاکید کرد که وی را شوکه و غمگین کرده است.

«استفان لوون»، نخست وزیر سوئد نیز به نوبه خود، ضمن محکومیت شدید حملات مسلحانه پایتخت اتریش، خواهان اتحاد علیه چنین حملاتی در جوامع اروپایی شد.

«کیریاکوس میتسوتاکیس»، نخست وزیر یونان نیز با بیان این که از حملات هولناک وین شوکه شده، تاکید کرد که اروپا علیه تروریسم متحد است.

دولت های اسپانیا و ایتالیا نیز در واکنش های مشابه، حملات مسلحانه وین را به شدت محکوم کرده و خاطر نشان ساختند که چنین اقداماتی و نفرت پراکنی در اروپا جایی ندارند.

اظهارنظر ماکرون بعد از حمله وین

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که عاملان حمله اخیر در وین، پایتخت اتریش «به یک کشور دوست» حمله کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آر تی عربی، ماکرون بعد از حملات شامگاه دوشنبه در وین که چندین کشته و زخمی بر جای گذاشت، تصریح کرد: آنها بعد از آن که به حمله خود به فرانسه پایان دادند، به یک کشور دوست حمله کردند.

وی در توئیتی نوشت: ما فرانسوی‌ها با مردم اتریش به خاطر این حمله رخ داده در مرکز پایتختشان، ابراز همدردی می‌کنیم.

حمله مسلحانه به ۶ نقطه در مرکز وین با چندین کشته و زخمی

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آر.تی عربی روسیه، منابع آگاه اعلام کردند که حمله نخست در نزدیکی یک کنیسه یهودی در مرکز شهر وین انجام شده و در جریان آن نیز تیراندازی صورت گرفته است.

منابع مذکور همچنین تاکید کردند که پلیس به صورت گسترده در محل وقوع این حادثه مستقر شده است.

در همین حال، رسانه‌های اتریشی از کشته شدن هفت تن در این حمله و زخمی شدن چند تن دیگر خبر می‌دهند.

پیشتر وزارت کشور اتریش از کشته شدن یک تن در پی تیراندازی در مرکز وین خبر داد.

رسانه‌های اتریشی گزارش دادند که گروهی از افراد مسلح حمله‌ای در مرکز وین داشتند که یکی از آنها، خود را منفجر کرد.

پلیس نیز از زخمی شدن چندین تن در پی تیراندازی خبر داده است.

در همین رابطه نیز خبرگزاری رویترز از وزارت کشور اتریش نقل کرد که در نتیجه تیراندازی در مرکز شهر وین، یک افسر پلیس دچار جراحت های خطرناکی شده است.

این خبرگزاری همچنین به نقل از وزیر کشور اتریش گزارش داد که حادثه تیراندازی در شهر وین به احتمال زیاد حمله تروریستی است.

رسانه های اتریشی نیز از کشته شدن یکی از عاملان حمله وین، دستگیری یکی دیگر و فرار سایر مهاجمان خبر داده و تاکید کردند که بنا بر اعلام پلیس، افراد مسلح به شش مکان نزدیک خیابان در بر گیرنده کنیسه اصلی این شهر حمله کردند در حالی که نیروهای پلیس نیز در حال تعامل با حادثه گروگان گیری در یک رستوران هستند.

رهبر اقلیت یهودی در اتریش نیز به نوبه خود خاطر نشان ساخت که هنگام حمله وین، کنیسه مذکور بسته بوده و هنوز مشخص نیست که هدف تیراندازی، آن جا بوده باشد.

نظر شما