شناسهٔ خبر: 43706952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

۲۶۱ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد/ فوت ۷ نفر

دهقانی فیروزآبادی گفت: ۲۶۱ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» ظهر امروز (۱۲ آبان) در گفتگو با رسانه های گروهی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در خراسان جنوبی از ۳۴۶ نمونه آزمایش کرونا، ۲۶۱ مورد مثبت جدید شناسایی شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از این بیماران کرونایی جدید شناسایی شده تعداد ۵۷ نفر از مبتلایان در بیمارستان بستری و ۲۰۴ نفر از افراد سرپایی بوده اند.

 

وی ادامه داد: ۹۳ نفر از مبتلایان جدید شناسایی شده مربوط به شهرستان بیرجند، ۴۰ نفر قاین، ۲۴ نفر طبس، ۱۶نفر فردوس، یک نفر نهبندان یک نفر، هفت نفر درمیان، هشت نفر سربیشه، ۱۲ نفر سرایان، ۳۴ نفر بشرویه، ۲۴ نفر زیرکوه و ۲ نفر  مربوط به شهرستان خوسف است.

 

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه ۴۸۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: تاکنون از این تعداد ۳۱۰ بیمار مبتلا قطعی به کرونا هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه ۴۴ نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، عنوان کرد: حال ۱۲ نفر از بیماران وخیم گزارش شده است.

 

وی تاکید کرد: متاسفانه طی شبانه‌روز گذشته با فوت هفت نفر به علت ابتلا به بیماری کرونا، آمار فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی به ۳۱۲ نفر رسید.

 

دهقانی فیروزآبادی گفت: از فوتی‌های جدید چهار نفر در شهرستان بیرجند، ۲ نفر شهرستان طبس و یک نفر در شهرستان بشرویه بوده است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز امروز درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی گفت: پس از گذر خیز بیماری در تیر ماه امسال، از ابتدای مهر ماه نمودار موارد ابتلا و بستری به کرونا در این استان روند صعودی گرفته و این روند افزایشی با شیب بسیار تندی در حال امتداد است.

 

سیما سادات لاری ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های بیرجند، درمیان، سرایان، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در این استان در وضعیت قرمز و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت هشدار با خطر بالا قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاینات در فهرست ۴۶ شهرستان جدید هستند که از روز چهارشنبه هفته جاری به مدت ۱۰ روز مشمول ممنوعیت فعالیت‌های گروه‌های شغلی ۲ و سه و چهار خواهند بود ، گفت: بنابراین لزوم نظارت دقیق بر اجرای صحیح محدودیت‌های مصوب در این شهرستان‌ها توسط مسئولان استانی لازم و ضروری است.

 

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خراسان جنوبی ۴۸ درصد گزارش شده است.

 

به گفته وی هفته گذشته بروز هفتگی موارد مثبت بستری در استان خراسان جنوبی حدود ۳۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است همچنین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در هفته گذشته در این استان، حدود ۵۲ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت است که میزان بروز هر دو شاخص با اختلاف بالاتر از میانگین کشوری است.

 

لاری در پایان افزود: برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و ترددهای فراوان بین مناطق شهری و روستایی در این استان از چالش‌های جدی مدیریت بیماری در استان خراسان جنوبی است.

 

 

پایان پیام/375

نظر شما