شناسهٔ خبر: 43669605 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

جوزپه ماروتا: داور یک پنالتی واضح برای اینتر نگرفت؛ VAR باید در چنین صحنه هایی دخالت کند

نوید معصومی

مدیرعامل اینتر از قضاوت داور این تیم مقابل پارما راضی نبود و معتقد است VAR نباید فقط در بعضی مواقع ورود کند.

صاحب‌خبر -

دیدار اینتر و پارما از هفته ششم رقابت های سری آ ایتالیا با تساوی 2-2 به پایان رسید. اینتر در خانه با 2 گل ژروینیو 2-0 عقب افتاد و با گل های بروزوویچ در دقیقه 64 و پریشیچ در دقیقه 92 توانست کار را به تساوی بکشاند. آنتونیو کونته، سرمربی اینتر پس از پایان بازی در ابتدا در مصاحبه بعد از بازی با اسکای حاضر نشد اما بعد بازگشت و مصاحبه کرد. 

اینتر به داوری این بازی هم اعتراض داشت. در نیمه دوم یک صحنه مشکوک در محوطه جریمه پارما به وجود آمد و اینتری ها معتقد بودند داور بازی باید در برخورد نوربرت بالو و پریشیچ، اعلام پنالتی کند و به این مساله معترض بودند. داور حکم به ادامه بازی داد و به نظر می رسید VAR دخالتی نکرد. جوزپه ماروتا پس از بازی به اسکای ایتالیا در مورد عدم حضور کونته گفت:

مربی در مورد بازی صحبت خواهد کرد. این بهانه جویی نیست زیرا سبک کار ما اینطور نیست و اگر شما گل نزنید، ریسک شکست یا تساوی وجود دارد. با این حال این وظیفه ماست که به داوری اعتراض کنیم. این تنها جایی است که می توانیم به داوری اعتراض کنیم زیرا هیچ جایی نداریم که صدای مان را بشنوند. ما می دانیم که VAR وقتی دخالت و ورود می کند که داور یک اشتباه آشکال و واضح مرتکب شود اما امروز یک پنالتی واضح و آشکار وجود داشت. بنابراین یا باید داور توجه بیشتری داشت یا VAR دخالت می کرد. اگر VAR فقط بعضی مواقع ورود کند، همه آسیب می بینند و حس نابرابری به وجود می آید. بعد از 6 بازی، عادلانه است که این نظر را بدهم. 

هفته گذشته هم دو پنالتی عجیب برای میلان و رم در بازی رو در روی آنها گرفته شد که باعث جنجال زیادی شد:

همه در فوتبال از تکنولوژی حمایت می کنند. تکنولوژی باید اشتباهات را محدود کند. هیچکس توقع ندارد اشتباهات کاملا از بین بروند اما وقتی چنین صحنه هایی در بازی وجود دارد، باید VAR ورود کند. تکنولوژی باید چنین صحنه هایی را بررسی کند. ما فهمیدیم که در ابتدا قرار نبوده این داور این بازی را قضاوت کند و بعد از مصدومیت لوکا پیرتو مجبور به چنین تصمیمی شده اند. پیچینینی همچنین مقابل بنونتو یک پنالتی آشکار برای اینتر نگرفت. 

من برای ناله کردن اینجا نیستم. اینجا هستم تا درخواست کنم قوانین رعایت شود. همانطور که با مربیان و مدیران تماس گرفته می شود تا بیشتر دقت کنند، باید به داوران هم تذکر داده شود. می خواهم این را واضح بگویم، حتی اگر ما این بازی را برده بودیم، من اینجا حاضر می شدم تا این ها را بگویم. این بهانه جویی بابت نتیجه امروز نیست. جلسات بین باشگاه ها و داوران باید بیشتر برگزار شود. من هیچکس را مقصر یا متهم نمی دانم. فقط خیلی ساده معتقدم که باید جلسات بیشتری برگزار شود تا در مورد این مسائل صحبت شود، تنش کمتر شود و همه چیز برای داوران آسان تر شود. تا اینجای فصل ما حتی یک جلسه هم نداشته ایم. 

 

نظر شما