شناسهٔ خبر: 43668883 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اولمرت روابط تل آویو با امارات را مربوط به سال ها پیش دانست

تهران- ایرنا- ایهود اولمرت نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی روابط با امارات را مربوط به سال ها پیش دانست و گفت: روابط تل آویو با ابوظبی در زمان اسحاق رابین (نخست وزیر اسبق) آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شنبه شب خبرگزاری اسپوتنیک، وی همچنین اعلام کرد که فروش هواپیماهای رادار گریز "F ۳۵"، به امارات خطر واقعی و راهبردی برای اسرائیل ندارد.

روزنامه عبری زبان «معاریو»به نقل از اولمرت نوشت که فروش این هواپیماها به امارات بخشی از موافقنامه صلح میان دو طرف به شمار می رود و روشن است که اگر بنیامین نتانیاهو موافقت قبلی خود را با معامله تسلیحاتی اعلام نمی کرد این موافقنامه اساسا انجام نمی شد.
وی گفت: روابط میان اسرائیل و امارات به مرور گسترش می یابد. این روابط در زمان اسحاق رابین و سپس شیمون پرز در دهه 90 قرن گذشته و پس از آن در دوره اول زمامداری نتانیاهو (1999-1996) و آریل شارون و خود اولمرت آغاز شد.
امارات قراردادی را با دولت آمریکا برای خرید 50 فروند هواپیمای «اف 35» امضا کرده است.
آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.
مراسم امضای قرارداد توافق بین رژیم صهیونیستی، امارات و بحرین نیز با صحنه‌گردانی آمریکا ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید به امضای سران چهار طرف رسید.

نظر شما