شناسهٔ خبر: 43666554 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آمریکا با گزارش بیش از ۱۰۰۰۰۰ مورد کرونا در یک روز رکورد جهانی را شکست | هر ۲ ثانیه یک مورد جدید کرونا

آمریکا روز جمعه ۹ آبان با گزارش بیش از ۱۰۰۰۰۰ مورد جدید کرونا در طول ۲۴ ساعت، رکورد جدید جهانی جدیدی به جای گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز آمریکا با گزارش ۱۰۰۲۳۳ مورد جدید عفونت کرونا در روز جمعه رکورد قبلی خودش در پنجشنبه را ۹۱۰۰۰ مورد جدید در یک روز بود، شکست و همچنین با عبور از رکورد ۹۷۸۹۴ مورد عفونت جدید در یک روز که در ماه سپتامبر (شهریور) از هند گزارش شد، رکورد جهانی جدید هم به جای گذاشت.

ایالات متحده آمریکا در ۱۰ روز گذشته پنج بار رکورد قبلی‌اش ۷۷۲۹۹ مورد جدید کرونا در یک روز را که مربوط به ماه ژوئیه (تیر) می‌شود، شکسته است. شمار عفونت‌های جدید گزارش‌شده در آمریکا در دو روز گذشته نشان می‌دهد که این کشور در هر ثانیه بیش از ۲ مورد جدید کرونا گزارش می‌کند.

این افزایش بی‌سابقه در حالی رخ می‌دهد که فقط چهار روز به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در روز سه‌شنبه ۳ نوامبر (۱۳ آبان) باقی مانده است. پاندمی کووید-۱۹ تا به حال حدود ۲۳۰۰۰۰ نفر را در آمریکا کشته است و به موضوع اصلی کارزار انتخاباتی بدل شده است.

شمار کل موارد عفونت کروناویروس در آمریکا  که در روز جمعه از ۹ میلیون مورد عبور کرد، تقریبا ۳ درصد جمعیت را شامل می‌شود.

۱۶ ایالت آمریکا روز جمعه بیشترین میزان عفونت‌های جدیدشان در طول یک روز را گزارش کردند و در ۱۳ ایالت رکود میزان بیماران بستری‌شده کووید-۱۹ شکسته شد.

تا به حال در ماه اکتبر (اواخر مهر و اوائل آبان)، ۳۱ ایالت آمریکا رکوردهای افزایش موارد جدید کرونا را شکسته‌اند، از جمله پنج ایالتی که در انتخابات ۱۳ أبان نقش کلیدی را در تعیین نتیجه دارند، یعنی ایالت‌های اوهایو، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین و کارولینای شمالی.

شمار موارد عفونت‌های کرونا در آمریکا به ازای هر ۱۰۰۰۰ نفر جمعیت به بالای ۲۷۲ مورد رسیده است و شمار مرگ‌ها به ازای هر ۱۰۰۰۰ نفر جمعیت حدود ۷ مورد است. در اروپا به ازای هر ۱۰۰۰۰ نفر جمعیت ۱۲۷ موردعفونت و چهار مورد مرگ رخ داده است.

بیش از ۱۰۰۰ نفر در روز پنجشنبه در آمریکا به علت کووید-۱۹ درگذشتند که سومین بار در ماه اکتبر را نشان می‌دهد که شمار مرگ‌ها از این مرز هزار نفر عبور کرده است. شمار افراد بستری در ماه اکتبر در آمریکا با بیش از ۵۰ درصد افزایش در ماه اکتبر به ۴۶۰۰۰ نفر رسیده است که بالاترین رقم از میانه اوت (مرداد) است.

برچسب‌ها:

نظر شما