شناسهٔ خبر: 43663067 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هلاکت سرکرده تیم ترور وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی یمن/ چرا «حسن زید» ترور شد؟

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- وزارت کشور یمن از کشته شدن عامل اصلی در ترور وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، وزارت کشور دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، با همکاری دستگاه اطلاعات و امنیت عامل اصلی در تیم ترور «حسن زید» وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی کشته شد.
بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، این فرد که «محمد علی احمد حنس» نام دارد در مقابل نیروهای امنیتی در منطقه «حورو» شهر «میفعه عنس» در استان ذمار (تقریبا در مرکز یمن) مقاومت کرد و به هلاکت رسید.
وزارت کشور یمن پیش‌تر از شناسایی عاملان این ترور و کشته شدن دو نفر از آنها در یک عملیات امنیتی خبر داده بود.
عربستان سعودی چندی پیش با ارائه لیستی 40 نفره از افراد وابسته به جنبش انصارالله یمن اعلام کرده بود، به هر کسی که اطلاعاتی از این افراد بدهد، جایزه می‌دهد؛ وزیر ورزش دولت نجات ملی از جمله افراد این لیست بود.

چرا «حسن زید» ترور شد؟
محمد مفتاح، رئیس حزب الامه و مشاور شورای عالی سیاسی یمن تشریح می کند که شهید حسن زید چگونه شخصیتی بود که ائتلاف تجاوز سعودی او را ترور کرد.
محمد مفتاح در گفتگو با شبکه خبری العالم در برنامه "المشهد الیمنی"، گفت که شهید حسن زید از رهبران بزرگ جبهه "لقاء مشترک" بود. عربستان در این جبهه رخنه کرده و شماری از اعضای آن را به خدمت گرفته بود. اما حسن زید تسلیم نشده و تصمیم گرفته بود خط خود را جدا کند و با این کار خشم سعودی ها را برانگیخته بود.
وی افزود عربستان انتظار داشت که حسن زید همراه با دیگر رهبران این جبهه، همچنان در صف متجاوزان و مزدوران عربستان باقی بماند.
شهید حسن زید، از رهبران سیاسی و اجتماعی برجسته یمن بود و یمنی ها او را به خوش اخلاقی و تواضع می شناختند. او مثل هر شهروند دیگری بدون محافظ رفت و آمد می کرد. همچنین مواضع شجاعانه در مقابل ائتلاف متجاوز داشت.
حسن زید وزیر امور ورزش و جوانان دولت نجات ملی یمن سه‌شنبه هفته گذشته به ضرب چند گلوله در صنعاء ترور شد و به شهادت رسید.

آمریکا و ائتلاف سعودی مسئول ترور «حسن زید» هستند
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، آمریکا و ائتلاف متجاوز سعودی را مسئول ترور «حسن محمد زید» وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی دانست.
«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت که آمریکا و ائتلاف سعودی مسئول ترور شهید حسم محمد زید هستند.
الحوثی در حساب توئیتری خود نوشت: «شهید حسن زید با پیوستن به ائتلاف عربی علیه یمن مخالفت کرد و موضع ثابتی برای حمایت از وطن اتخاذ کرد، و همین امر سبب شد که این ائتلاف برای کسی که او را به قتل برساند، جایزه تعیین کند».
وی افزود: «ما آمریکا را مسئول قتل حسن محمد زید می‌دانیم همچنانکه ائتلاف متجاوز (سعودی) نیز مسئول این قتل است چرا که قتل او پس از تعیین جایزه و مبلغ مالی صورت گرفت و اعلام این جایزه نشان‌دهنده اصرار ائتلاف برای قتل اوست و آن‌ها این قتل را انجام داده‌اند».

ترور وزیر ورزش و جوانان یمن بدون پاسخ نخواهد ماند
در همین حال عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن به شهادت حسن زید وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی یمن واکنش نشان داد و گفت که این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند.
محمد البخیتی افزود: کشورهای ائتلاف تحت سرکردگی سعودی عامل جنایت ترور وزیر ورزش و جوانان یمن هستند. مزدوران کشورهای ائتلاف عاملان جنایت ترور وزیر جوانان و ورزش یمن هستند. عملیات ترور بدون پاسخ نخواهد ماند و حق ملت یمن است که به شیوه‌ای که مناسب می‌بیند، پاسخ دهد.
البخیتی تاکید کرد: تشدید تحرکات از جانب دشمنان، مقابله به مثل را به دنبال خواهد داشت. هدف قرار دادن یکی از وزیران دولت صنعا در راستای تشدید تحرکات دشمن است و با مقابله با مثل روبرو خواهد شد.
وی اعلام کرد: یمنی‌ها فرودگاه‌هایی را که از آن برای هدف قرار غیرنظامیان یمنی استفاده می‌شود را هدف قرار می‌دهند. ما مراکز و تاسیسات غیرنظامی را هدف قرار نمی‌دهیم زیرا با ما شرف می‌جنگیم.

نظر شما