شناسهٔ خبر: 43662967 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سوره هنر | لینک خبر

حجت‌الاسلام پورذهبی: پیامبر مؤدب شده به آداب الهی است/ ماموستا رستمی: تمام جهان در برابر پیامبر اسلام باید سر تعظیم فرو آورد

هفدهمین یادواره عارف نامی کُرد سید بهاءالدین شمس قریشی به عنوان محوری‌ترین برنامه وحدتی در استان کردستان بدون حضور مخاطب برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، همزمان با اولین روز هفته وحدت و به همت حوزه هنری استان کردستان، هفدهمین یادواره عارف نامی کُرد سید بهاءالدین شمس قریشی به عنوان محوری‌ترین برنامه وحدتی در استان کردستان بدون حضور مخاطب در محل صحن قدیم مسجد جامعه سنندج برگزار و از طریق شبکه‌های جهانی جام جم، شما و شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کردستان به صورت مستقیم پخش شد.

در این برنامه که با حضور مولودی‌خوانان و دف‌نوازان برجسته استان برگزار شد، حجت‌الاسلام پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در سخنانی با تبریک هفته وحدت و بر اساس آیات قرآنی عنوان کرد: پیامبر مؤدب شده به آداب الهی است و از سوی خداوند به عنوان یک الگو و اسوه رفتار و کردار برای انسان‌ها معرفی شده است.

وی تصریح کرد: هر انسانی که بتواند با الگوبرداری از سیره و روش پیامبر اعمال و کردار خود را به آن حضرت نزدیک کند سعادتمند شده است.

نماینده ولی فقیه با محکوم کردن توهین به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم (ص) ادامه داد: دشمنان دین مبین اسلام با توجه به گسترش سیره و روش آن حضرت در جوامع جهانی و جاذبه‌های شخصیتی آن حضرت در گرویدن انسان‌ها به دین اسلام به پیامبر بزرگ اسلام و خاتم المرسلین بی پروایانه توهین و شرمسارانه از آن دفاع می‌کنند.

وی در این شرایط همدلی و وحدت مسلمین را بسیار ضروری عنوان کرد و افزود: اگر همه امت اسلامی نگاهشان به مقولات اجتماعی و دینی نگاه پیامبر باشد و رحمانیت و مهرورزی و محبت را در وجود خود پرورش دهند، راهی برای نفوذ دشمن در جامعه اسلامی باقی نخواهد ماند.

حجت‌الاسلام پورذهبی ادامه داد: دوری از تکفیر در مذاهب اسلامی، عدم نگاه تنگ‌نظرانه به همدیگر و برجسته نمودن خوبی‌ها و اشتراکات مذهبی حرکت در مسیر و سیره پیغمبر است و تحکیم کننده وحدت مسلمین خواهد بود که یکی از ضروری‌ترین موضوعات امروز جهان اسلام است.

وی در پایان، امنیت امروز حاکم بر کشور را در سایه وحدت بین مسلمین عنوان کرد و گفت: با این نگاه و تلاش در تقویت دوستی‌ها بین فرق اسلامی راه نفوذ دشمنان که زمینه‌ساز تفرقه و نفاق در بلاد اسلامی شده است را بسته و سبب خواهد شد تا دشمنی‌ها به دوستی و همکاری تبدیل و امنیت پایدار در جهان اسلام را سبب شود.

تمام جهان در برابر پیامبر اسلام باید سر تعظیم فرو آورد

همچنین در این مراسم ماموستا حاج فایق رستمی امام جمعه سنندج گفت: بر اساس آیات قرآن پیامبر برای تمامی جهان رحمت است و جهانیان با درک درست این آیات در برابر عظمت مقام پیامبر باید سر تعظیم فرو آورند.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تبریک میلاد حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) و آغاز هفته وحدت عنوان کرد: دین اسلام، دین ترحم، مهربانی و وحدت است و پیامبر اسلامی بزرگترین عامل وحدت در جهان است.

وی با اشاره به سرزمین حجاز و ۵۰۰ سال دوران جهالت و ظلم و زنده به گور کردن دختران و آدم کشی ادامه داد: حضرت محمد (ص) در چنین سرزمینی از طرف خداوند متعال و جهت هدایت انسان‌ها به سعادت به پیامبری مبعوث شدند و این پیامبر در مدت ۱۴ سال با ادب نهادینه شده از طرف خداوندی مردم را به دین اسلام هدایت و جهالت‌ها و ظلم و نابرابری را به برادری و دانایی تبدیل کردند.

ماموستا رستمی افزود: خداوند در قرآن پیامبر را رحمت برای تمام عالمیان عنوان فرموده‌اند و درک درست آین آیه و دیگر آیات خداوند در خصوص جایگاه حضرت رسول اکرم (ص)، هتاکان به ساحت مقدس این پیامبر نور و رحمت را محکوم خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما