شناسهٔ خبر: 43659723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش نماینده ولی‌فقیه در کردستان به هتاکی رئیس جمهور فرانسه/اهانت به پیامبر خوبی‌ها محکوم است

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در استان کردستان در واکنش به هتاکی رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم(ص) گفت: دشمنان دین اسلام، بی‌پروایانه و شرمسارانه به پیامبر بزرگ اسلام(ص) توهین می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، هفدهمین یادواره عارف نامی کرد سید بهاء الدین شمس قریشی به عنوان محوری‌ترین برنامه وحدتی در استان کردستان با حضور مولودی‌خوانان و دف‌نوازان برجسته و بدون حضور مخاطب در محل صحن قدیم مسجد جامعه سنندج برگزار و از طریق شبکه‌های جام جم، شما و شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کردستان به صورت مستقیم پخش شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این مراسم در سخنانی با تبریک هفته وحدت و براساس آیات قرآنی اظهار داشت: پیامبر مؤدب شده به آداب الهی و از سوی خداوند به عنوان یک الگو و اسوه رفتار و کردار برای انسان‌ها معرفی شده است.

وی گفت: هر انسان که بتواند با الگو برداری از سیره و روش پیامبر(ص) اعمال و کردار خود را به آن حضرت نزدیک کند، سعادتمند شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با محکوم کردن توهین به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم(ص) تصریح کرد: دشمنان دین مبین اسلام با توجه به گسترش سیره وروش آن حضرت در جوامع جهانی و جاذبه‌های شخصیتی آن حضرت در گرویدن انسان‌ها به دین اسلام، بی‌پروایانه و شرمسارانه به پیامبر بزرگ اسلام(ص) توهین می‌کنند.

وی حفظ وحدت و همدلی مسلمی را در این شرایط بسیار ضروری عنوان کرد و افزود: اگر همه امت اسلامی نگاهشان به مقولات اجتماعی و دینی پیامبر باشد و رحمانیت، مهرورزی و محبت را در وجود خود پرورش دهند راهی برای نفوذ دشمن در جامعه اسلامی باقی نخواهد ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی دوری از تکفیر در مذاهب اسلامی، عدم نگاه تنگ‌نظرانه به همدیگر و برجسته کردن خوبی‌ها و اشتراکات مذهبی را از ضروری‌ترین موضوعات امروز جهان اسلام دانست و عنوان کرد: گام برداشتن در این مسیر تحکیم‌کننده وحدت مسلمین و حرکت در راه، روش و سیره پیامبر خوبی‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان امنیت کنونی حاکم بر کشور را در سایه وحدت بین مسلمین دانست و یادآور شد: با این نگاه و تلاش در تقویت دوستی‌ها بین فرق اسلامی، راه نفوذ دشمنان بسته و دشمنی‌ها به دوستی و همکاری تبدیل و امنیت پایدار در جهان اسلام برقرار می‌شود.

حضرت محمد(ص) بزرگ‌ترین عامل وحدت در جهان اسلام است

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم با تبریک میلاد حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت اظهار داشت: دین اسلام، دین ترحم، مهربانی و وحدت بوده و پیامبر اسلام بزرگ‌ترین عامل وحدت در جهان است.

وی با اشاره به سرزمین حجاز و 500 سال دوران جهالت و ظلم و زنده به گور کردن دختران و آدم‌کشی گفت: حضرت محمد (ص) در چنین سرزمینی از طرف خداوند متعال و جهت هدایت انسان‌ها به سعادت به پیامبری مبعوث گردیدند و این پیامبر در مدت 14 سال با ادب نهادینه شده از طرف خداوندی مردم را به دین اسلام هدایت کرده و جهالت، ظلم و نابرابری را به برادری و دانایی تبدیل کرد.

ماموستا رستمی با بیان رسول گرامی اسلام(ص) برای تمام عالمیان رحمت است، افزود: اهانت به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم(ص)؛ پیامبر نور و رحمت محکوم و باید جهان بشریت در برابر عظمت مقام پیامبر سر تعظیم فرو آورند.

انتهای پیام/486/ ت

نظر شما