شناسهٔ خبر: 43661357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستورالعمل نحوه برگزاری آیین های عروسی و ترحیم در کهگیلویه و بویراحمد تدوین می شود

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستورالعمل نحوه برگزاری مراسمات عروسی و ترحیم در استان تدوین می شود و به زودی به مردم سراسر استان اطلاع رسانی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا، در یاسوج اظهار داشت: به زودی پروتکل های ویژه برای برگزاری مراسمات مختلف در استان مشخص می شود تا بتوان بهتر این روزهای سخت کرونایی را سپری کنیم.

وی افزود: ۲۲۰ میلیرد ریال از سوی وزارت بهداشت به استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای افزایش تخت های بیمارستانی، رفع کمبود ها و افزایش تجهیزات و .... به استان در هفته جاری اختصاص داده شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ضعف موجود در زمینه شیوع بیش از پیش کرونا در استان، عدم رعایت فاصله اجتماعی توسط مردم در جامعه است.

کلانتری تاکید کرد: افراد توانمند و پزشکان حاذق و هم سو با سیاست های ستاد ملی کرونا در صدا و سیمای استان دعوت شوند و مراتب و شیوه های مقابله با این ویروس خطرناک را به مردم استان گوشزد کنند.

وی ابراز داشت: برای افراد بی توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی جریمه‌های سنگین باید در نظر گرفت زیرا که سلامت مردم را به خطر می اندازند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشارکت مردم نیاز جدی امروز جامعه برای مقابله با این ویروس است و تمامی مردم، نهاد ها و سازمان باید پا به پای هم برای مهار بیماری کمک کنند.

کلانتری بیان کرد: وضعیت این بیماری در استان به شکل منحنی سینوسی بوده و غیر قابل پیش بینی است و هر لحظه تعداد بیماران افزایش می یابد.

رییس بیمارستان شهید جلیل یاسوج نیز گفت: روزها و ماه های سیاه کرونایی در استان در حال گذر است و این بیماری خطرناک تر از گذشته جان مردم را می گیرد.

سعید جودان سیرت افزود: کرونا جهش ژنتیکی یافته و علایم غیر معمول دیگری نیز از جمله ریزش مو، حساسیت های پوستی، التهاب چشم و کاهش شنوایی از مشخصات آن محسوب می شود.

وی تاکید کرد: شرایط بیماری کرونا در استان نگران کننده است و تعداد بیماران ترخیصی از ورودی های بستری استان کم تر است.

ترس و استرس بر روحیه بیمار تاثیر می گذارد و نتیجه درمان را با شکست مواجه می کند بنابراین بیماران کرونایی نباید استرس و ترس داشته باشند و با آن مقابله کنند.

بر اساس آخرین آمار شمار جانباختگان کرونایی استان به ۲۱۲ نفر رسیده است و ۲ نفر در بخش های ویژه زیر دستگاه هستند و بد حال گزارش شده اند.

هم اینک ۳۴۴ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۸ بیمار کرونایی قطعی بوده و ١٧ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

تاکنون ۱۳ هزار و ۱۰۴ نفر در استان به کرونا مبتلا شده اند و از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ هزار و ۹۳۸ نفر بهبود یافته اند.

نظر شما