شناسهٔ خبر: 43661021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد:

افزایش ابتلای کارمندان ادارات استان همدان به بیماری کرونا

همدان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش ابتلای کارمندان ادارات استان همدان به بیماری کرونا خبر داد و گفت: ۸۸۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان همدان جان خود را از دست داده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رشید حیدری مقدم پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: بیش از ۹۰ درصد علت ابتلاء به کرونا در استان همدان حضور در دورهمی ها، تجمعات و مراسم خانوادگی است.

وی با بیان اینکه اگر مردم رعایت نکنند عبور از این مرحله سخت است ضمن اینکه راه عبور از این شرایط، همکاری مردم و رعایت پروتکل‌ها است، افزود: پیک سوم کرونا خطرناک است و در پیک اول ۴۰۰، پیک دوم ۶۰۰ و پیک سوم ۹۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان همدان بستری شده‌اند.

وی از فوت ۸۸۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان همدان خبر داد و افزود: پنج هزار نفر بهبود یافته کرونا در استان همدان ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: تعداد ابتلای کارمندان ادارات استان همدان به کرونا افزایش یافته است و باید مراقبت بیشتری صورت گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز با بیان اینکه محدودیت‌های گروه‌های شغلی ۲ و۳ و۴ در سه شهرستان و محدودیت‌های ۳و۴ در مرکز استان همدان اجرا می‌شود، گفت: رعایت پروتکل‌ها بزرگترین کمک به کادر درمان کشور در شرایط فعلی است.

مصطفی آزادبخت با اشاره به شرایط قرمز شهرهای استان همدان در حوزه کرونا گفت: مردم برای عبور از شرایط خاص فعلی باید در رعایت پروتکل‌ها همکاری کنند تا از شرایط قرمز فعلی عبور کنیم.

بازرسی‌ها از محدودیت‌های اعلام شده بیشتر خواهد شد

وی گفت: بازرسی‌ها از محدودیت‌های اعلام شده بیشتر خواهد شد و با کسانی که موارد ذکر شده را رعایت نکنند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان تاکید کرد: مصوبات ستاد ملی کرونا به دستگاه‌های ابلاغ و همه مصوبات برای دستگاه‌ها لازم الاجرا است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز گفت: ویزیت و معاینه بیماران در مراکز ۱۶ ساعته منتخب معاونت بهداشتی به صورت رایگان صورت می‌گیرد بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود در صورت داشتن علائم بیماری کرونا به این مراکز برای معاینه توسط پزشک مراجعه کنند.

محمد طاهری اظهار کرد: مراکز منتخب برای دسترسی آسان هم استانی‌های و دریافت خدمات پیشگیری از بیماری کرونا ویروس در نظر گرفته شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: این مراکز از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب به مدت ۱۶ ساعت فعال بوده و نسبت به معاینه مراجعه کنندگان به ویژه افراد مبتلا به ویروس کرونا اقدام می‌کنند.

طاهری بیان کرد: برخی با این باور که در صورت حضور در این مراکز احتمال ابتلای آنها به ویروس بیشتر می‌شود و به این محل‌ها مراجعه نمی‌کنند در صورتی شهروندان به هیچ وجه نباید نگران این موضوع باشند.

وی گفت: یکی از نگران اصلی کادر پزشکی افزایش دامنه بیماری است با این توصیف که احتمال فروکش کردن بیماری در دهه سوم آبان سپس اوج گرفتن آن زیاد است همچنین با ورود به فصل زمستان و در دی ماه با موج شدید این بیماری مواجه خواهیم بود.

نظر شما