شناسهٔ خبر: 43655409 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کرونا در جهان| شناسایی بیش از ۱۰۰ هزار مبتلاء طی ۲۴ ساعت در آمریکا/ آمار جهانی مبتلایان از ۴۵میلیون تن گذشت

طبق آخرین آمار تاکنون ۴۵میلیون و ۹۲۱ هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند؛ کشور آمریکا در شب گذشته با افزایش ۱۰۱ هزار مبتلای جدید به مجموع ۹میلیون و ۳۱۶ هزار مبتلا رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۴۵ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۷۹۴ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید ۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک میلیون و ۱۹۳ هزار و ۹۱۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۳۳ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۲۸۴ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۰۱ هزار و ۴۶۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۹ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۲۹۷ نفر رسیده است؛ تاکنون ۲۳۵ هزار و ۱۵۹ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۴۸ هزار و ۱۲۰ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۱۱۹ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۱۲۱ هزار و ۶۸۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۲۳ هزار و ۱۲۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۵ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۵۲۸ نفر رسیده است؛ تاکنون ۱۵۹ هزار و ۵۶۲ برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور‌های روسیه، فرانسه، اسپانیا، آرژانتین و کلمبیا نیز به‌ترتیب با یک‌میلیون و ۵۹۹ هزار و ۹۷۶، یک‌میلیون و ۳۳۱ هزار و ۹۸۴، یک‌میلیون و ۲۶۴ هزار و ۵۱۷، یک‌میلیون و ۱۵۷ هزار و ۱۷۹ و یک‌میلیون و ۶۳ هزار و ۱۵۱ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های انگلیس با ۹۸۹ هزار و ۷۴۵ نفر و مکزیک با ۹۱۸ هزار و ۸۱۱ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های هند، آمریکا و برزیل به ترتیب با ۷ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۸۲۹، ۶ میلیون و ۲۴ هزار و ۵۱۲ و ۴ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۲۶۴ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

نظر شما