شناسهٔ خبر: 43655121 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مبارزه قاطعانه‌تر با تروریسم در دستورکار اتحادیه اروپا

وزرای کشور فرانسه و آلمان در واکنش به حملات تروریستی اخیر در فرانسه از تهدید تروریستی گسترده در اروپا سخن گفته و تاکید کردند که مسئله مبارزه با ترور در دیدار آینده وزرای اروپایی در اولویت قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "هندلزبلات" آلمان، بعد از حملات تروریستی اخیر در فرانسه برلین و پاریس می خواهند در دیدار وزرای کشور اتحادیه اروپا که در تاریخ 13 نوامبر (23 آبان ماه) برگزار می شود مسئله مبارزه با ترور را در دستور کار قرار دهند.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان و "گرالد دارمانین"، همتای فرانسوی او در بیانیه مشترکی این خبر را اعلام کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این دو مقام اروپایی اعلام کردند که علاوه بر اصلاح سیاست پناهندگی و مهاجرت اروپا همچنین باید در این باره مشاوره شود که چگونه باید در آینده از ابزارهای موجود برای جلوگیری از جنایات تروریستی بهتر استفاده شود. وزرای کشور آلمان و فرانسه از حملات تروریستی موذیانه و تهدید تروریستی گسترده در خاک اروپا سخن گفتند.

در روز پنج شنبه در یک حمله تروریستی با چاقو در کلیسایی در شهر نیس فرانسه 3 نفر کشته شدند.

این دو مقام اروپایی هشدار دادند افرادی که توسط کشورهای عضو به عنوان تهدیدات تروریستی طبقه بندی می شوند باید با هوشیاری خستگی ناپذیری تحت نظر قرار گیرند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این دو وزیر اروپایی خواستار تبادل مطمئن و سریع اطلاعات هنگام سفر این تهدیدات تروریستی به سایر کشورهای عضو یا ایجاد ارتباط با افراد و شبکه های دیگر شدند. در بیانیه مشترک این دو وزیر اروپایی آمده است: برای این منظور ما به یک فرآیند دقیق ثبت نام در مرزها و یک سیستم اطلاعاتی موثر مشترک نیاز داریم.

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان هم بر لزوم بیداری در مقابله با تروریسم تاکید کرده و در گفتگویی با "دویچه وله" با اشاره به اقدام تروریستی اخیر در شهر نیس فرانسه با بازماندگان قربانیان این حادثه تروریستی ابراز همدردی کرده و گفت: اکنون مسئله مهم این است که ما در تمام اروپا و نه تنها در فرانسه با این گونه اقدامات خشونت آمیز و انگیزه های اسلام گرایانه‌ای که در پس آن قرار دارد مقابله کنیم.

رئیس جمهور آلمان در بخش دیگری از سخنانش مقابله با این گونه اقدامات خشونت آمیز با انگیزه های افراط گرایانه را یک چالش و حفظ فضای باز و آزاد جامعه را چالش دیگری برای اروپا دانست.

وی با اشاره به حمله تروریستی چندی پیش در درسدن آلمان با یک کشته و زخمی گفت: ما از این نظر نمی توانیم در آلمان به گونه‌ای وانمود کنیم که از چنین حملاتی مصون هستیم. ما باید هوشیار باشیم. نهادهای امنیتی هم هوشیارند.

انتهای پیام/

نظر شما